اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

پایگاه‌های کمک به سیل‌زدگان مازندران دایر می‌شود/ زندگی تعدادی از سیل‌زدگان در چادر

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: برای کمک به سیل‌زدگان بهشهر پایگاه‌های کمک به مردم سیل‌زده توسط کمیته امداد در سراسر استان مازندران دایر می‌شود.

پایگاه‌های کمک به سیل‌زدگان مازندران دایر می‌شود/ زندگی تعدادی از سیل‌زدگان در چادر

ابراهیم باغبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: برای کمک به سیل‌زدگان بهشهر پایگاه‌های کمک به مردم سیل‌زده توسط کمیته امداد در سراسر استان دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها از روز چهارشنبه به مدت سه روز در میدان‌های اصلی شهرهای مازندران مستقر می‌شود، ابراز داشت: 100 پایگاه به همین منظور درنظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه شماره حساب‌های 1033 بانک ملی و 118 بانک صادرات برای کمک به سیل‌زدگان بهشهری اختصاص یافته، از مردم مازندران خواست برای کمک به سیل‌زدگان اقدام کنند.

* مردم نقدی به سیل‌زدگان کمک کنند

 

این مسئول با اشاره به اینکه در فصل سرما قرار داریم، ابراز داشت: با مشکلاتی که مددجویان برای گذران زندگی مواجه هستند از مردم تقاضا داریم که کمک‌های خود را به صورت نقدی متمرکز کنند.

باغبانی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر مردم تمایل دارند که کمک‌های غیرنقدی نیز داشته باشند این کمک‌ها به صورت اقلام نو و جدید باشد تا شأنیت مردم سیل‌زده نیز حفظ شود.

وی وسایل مورد نیاز برای سیل‌زدگان را پتو، یخچال و مواد غذایی خشک برشمرد و عنوان کرد: فرش، موکت و لوازم اولیه زندگی که مردم بتوانند تغذیه خود را نیز انجام دهند از مواردی است که سیل‌زدگان به آن احتیاج دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه در سیل اخیر به مردم شهرستان ساری نیز خساراتی وارد شد، گفت: حدود 100 خانوار از مردم ساری در این سیل خسارت دیدند که میزان خسارت این بخش نیز تخریب منازل از 100 تا 20 درصد برآورد شده است.

این مسئول درباره چگونگی اختصاص کمک‌های جمع‌آوری شده به سیل‌زدگان نیز بیان داشت: این کمک‌ها با هماهنگی فرمانداری و دستگاه‌های حمایتی به صورت بلاعوض اختصاص می‌یابد.

* در سیل بهشهر خسارات سنگینی به منازل مردم وارد شد

 

باغبانی با اشاره به اینکه در این سیل خسارات سنگینی به منازل مردم وارد شده به بیان جزئیات خسارت پرداخت و اضافه کرد: خانواده‌ای در این سیل تمام لوازم زندگی خود شامل ظرف و ظروف خوردن غذا را هم حتی ندارد، نوعروسی که جهیزیه‌اش از بین رفته و خانواده‌ای که هم‌اکنون در چادر زندگی می‌کنند از خسارت‌دیدگان این سیل هستند که از مردم تقاضا می‌شود برای کمک اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از دایرشدن پایگاه‌های کمک به سیل‌زدگان در مدارس استان با هماهنگی آموزش و پرورش خبر داد.

* یک کیلو گوشت به مددجویان

 

این مسئول در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید قربان نیز گفت: در این روز نیز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب نقدی و یا گوسفند و گوشت نیز در میدان‌های اصلی شهر دایر می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران خاطرنشان کرد: در کنار مساجدی که دعای عرفه برگزار می‌شود، نیز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی عید قربان برای مددجویان کمیته امداد امام  استقرار می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه «اگر هر خانواده مازندرانی که قربانی می‌کند، فقط یک کیلو گوشت به مددجویان اختصاص دهد کمک بسیار فروانی به این بخش می‌شود»، متذکر شد: 100 پایگاه به همین منظور در استان فعال شده است.

باغبانی در پایان اذعان داشت: 75 میلیون تومان سال گذشته در قالب گوشت و کمک‌های نقدی در روز عید قربان از طریق پایگاه‌های کمیته امداد استان جمع‌آوری و در بین مددجویان توزیع شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول