اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب شرق مازندران:

65 درصد رودخانه‌های بهشهر سیل‌گیرند/ بارش شدید باران از نیمه دوم آبان

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران گفت: 65 درصد املاک حواشی رودخانه‌هایی که از محدوده شهری بهشهر می‌گذرند، درگیر سیل هستند.

65 درصد رودخانه‌های بهشهر سیل‌گیرند/ بارش شدید باران از نیمه دوم آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محسن گیلانی لاریمی دوشنبه ‌شب در جلسه‌ای که به‌ منظور بررسی آخرین وضعیت رودخانه‌های بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: حدود 14 کیلومتر از رودخانه‌های «بُرزو»، «زیروان» و «قائم» در محدوده شهری حرکت می‌کنند.

وی افزود: 65 درصد املاک حاشیه این رودخانه‌ها به نوعی درگیر با مشکلات سیلاب هستند ضمن اینکه فاضلاب خانگی را راهی رودخانه می‌کنند.

مدیر امور منابع آب شرق مازندران با اشاره به سیل ویرانگر در بهشهر گفت: از ماه‌ها قبل به حدود 200 خانوار ساکن در حاشیه رودخانه‌های پر خطر اخطار کتبی دادیم که با شهرستان همکاری نکردند و حتی برای اجرای دیواره‌سازی یکی از رودخانه‌ها، راه نمی‌دانند تا بیل مکانیکی وارد رودخانه شود به همین خاطر عملیات دیواره سازی با تاخیر انجام شد.

گیلانی لاریمی با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به رودخانه‌های برزو و بزپل اختصاص یافت، اذعان داشت: تنها 150 میلیون تومان آن را دریافت کردیم و اکنون پیمانکار 350 میلیون تومان صورت وضعیت دارد.

وی ادامه داد: مجموع بودجه‌ای که در کاغذ است را اگر بدهند می‌شود 680 میلیون تومان و باز هم کمبود بودجه داریم.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان آب و هوا، از نیمه دوم آبان بارش‌های شدیدی را در مازندران خواهیم داشت و از همین حالا باید به فکر باشیم، خاطرنشان کرد: بهتر است بودجه‌های مربوط به طرح‌های آبی در اسرع وقت اختصاص یابد تا شاهد اتفاقات مشابه سیل بهشهر نباشیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول