اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان:

سهم زنجان از جمعیت کشور کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان گفت: با تاکید بر اینکه سهم استان زنجان از جمعیت کشور کاهش یافته است، تصریح کرد: تراکم جمعیت در استان 47 نفر در هر کیلومتر مربع اعلام شده است.

سهم زنجان از جمعیت کشور کاهش یافته است

حسین امیدمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هفتمین سرشماری نفوس و مسکن در استان زنجان با بیش از 2 هزار نفر نیرو در سطح هفت شهرستان و یک هزار روستا انجام شد.

وی در زمینه بررسی روند تحولات جمعیتی بر اساس نتایج سرشماری با اشاره به اینکه جمعیت کشور از 18 میلیون و 954 هزار و 704 نفر در سال 1335 به 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: رشد جمعیت کشور در طول 55 سال به چهار برابر رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان اضافه کرد: متوسط  رشد سالانه جمعیت در کشور طی سال گذشته 1.29 درصد اعلام شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان زنجان در سال 35 حدود 386 هزار و 201 نفر بوده است، تصریح کرد: بر اساس آمار سرشماری سال گذشته جمعیت استان به یک میلیون و 15 هزار و 734 نفر افزایش پیدا کرده است.

**جمعیت استان زنجان در یک دوره 55 ساله 2.6 برابر شده است

امیدمقدم با اشاره به اینکه جمعیت استان زنجان در یک دوره 55 ساله 2.6 برابر شده است، یادآور شد: نرخ رشد استان در سال گذشته نیز 1.04 درصد اعلام شده است.

وی جمعیت نقاط شهری کشور را در سال گذشته 53 میلیون و 646 هزار و 661 نفر اعلام کرد و افزود: جمعیت نقاط شهری نسبت به سال 35 حدود 9 برابر افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت شهری بر اساس سرشماری سال گذشته 2.14 درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: نرخ رشد استان زنجان نیز در نقاط شهری 2.29 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت نقاط شهری استان زنجان در سال گذشته حدود 634 هزار و 809 نفر بوده است، تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از سرشماری سال گذشته تعداد جمعیت استان در نقاط شهری نسبت به 55 سال گذشته 13.5 برابر شده است.

امیدمقدم جمعیت روستایی کشور را در سال گذشته 21 میلیون و 503 هزار و 8 نفر اعلام کرد و یادآور شد: جمعیت روستایی کشور نسبت به 55 سال گذشته 1.7 برابر شده است.

وی نرخ رشد جمعیت روستایی را در کشور بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته منفی دانست و گفت: نرخ رشد جمعیت در نقاط روستایی منفی 67 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه جمعیت نقاط روستایی استان زنجان در سال گذشته 380 هزار و 925 نفر اعلام شده است، خاطر نشان کرد: جمعیت روستایی استان نسبت به سال 35 حدود 1.2 برابر شده است.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت روستایی در استان زنجان منفی 85 درصد برآورد شده است.

**استان زنجان 1.35 درصد را شامل می‌شود

امیدمقدم دلیل رشد جمعیت شهری را افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها و تبدیل برخی از نقاط روستایی به شهری دانست و اضافه کرد: با توجه به گستردگی برخی از نقاط روستایی در اطراف شهرها، این روستاها در محدوده شهرهای اطراف خود قرار می‌گیرند که این امر سبب افزایش جمعیت شهری می‌شود.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از جمعیت کشور بر اساس نتایج به دست آمده از سرشماری سال گذشته 1.35 درصد است، ادامه داد: این در حالی است که سهم استان در سال 85 از جمعیت کشور 1.37 درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سهم استان زنجان از جمعیت کشور کاهش یافته است، تصریح کرد: تراکم جمعیت در استان 47 نفر در هر کیلومترمربع اعلام شده است.

امیدمقدم میزان شهرنشینی در کشور را در سال گذشته 71.4 درصد دانست و ادامه داد: میزان شهرنشینی در استان زنجان نیز 62.5 درصد است.

وی میانگین اعضای هر خانوار در استان زنجان را 3.5 نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع مساحت زیربنای واحدهای مسکونی معمولی در استان زنجان طی سال گذشته 97.2 مترمربع محاسبه شده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استان زنجان متوسط مساحت زیربنای واحدهای مسکونی معمولی در روستاهای استان زنجان را 989.8 مترمربع و متوسط مساحت زیربنای واحدهای مسکونی معمولی در شهرها را 101.2 مترمربع اعلام کرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول