اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌غربی:

نیمی از جمعیت شهری آذربایجان‌غربی زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند

خبرگزاری فارس: 56 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارند و از خدمات این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

نیمی از جمعیت شهری آذربایجان‌غربی زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جمعیت زیادی در آذربایجان‌غربی از خدمات بخش آب و فاضلاب بهره‌مند هستند به طوری که در هر یک تعداد قابل توجهی اشتراک وجود دارد.

مجید آقازاده تصریح کرد: در بخش فاضلاب نزدیک به 310 هزار مشترک وجود دارد که با احتساب اعضای هر خانوار، حدود یک میلیون و 100 هزار نفر زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 99 درصد جمعیت شهری زیرپوشش شبکه توزیع آب قرار دارند، اضافه کرد: در این حوزه هم 600 هزار مشترک وجود دارد که هر مشترک به طور متوسط چهار نفر جمعیت را شامل می‌شود، پس با این اوصاف طیف عظیمی از خدمات شبکه آب بهره‌مند هستند.

آقازاده با بیان اینکه 334 هزار مترمکعب مخزن در مدار بهره‌برداری وجود دارد، گفت: از این مخازن برای ذخیره و توزیع مناسب آب استفاده می‌شود، همچنین 4 هزار و 243 کیلومتر شبکه توزیع آب در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی وجود دارد که در هر لحظه کیفیت آب تولید شده با این حجم عظیم، توسط کارشناسان و متخصصان کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی تولید آب سالم و بهداشتی را وظیفه شرعی، عرفی و قانونی دانست و اظهار داشت: در ارتباط با کنترل کیفیت آب به طور مستمر تلاش شده و این بخش از کار با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود، چراکه باور داریم فعالیت در این بخش به عنوان یک تکلیف شرعی بر دوش پرسنل قرار گرفته است.

آقازاده اصلاح نگاه موجود به این مایع حیات‌بخش را خواستار شد و اظهار داشت: هرجایی که مردم به آب دسترسی پیدا کنند در آنجا رشد، توسعه و آبادانی به وقوع می‌پیوندد، پس باید آب را به عنوان یک کالای اقتصادی پنداشته و در مصرف آن بیش از پیش دقت شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول