اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اعلام کرد

بهره‌مندی 56 درصدی جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب شهری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از بهره‌مندی 56 درصدی جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب شهری خبر داد.

بهره‌مندی 56 درصدی جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب افزود: اجرای سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی در راستای سالم‌سازی محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه جزو اولویت‌های کاری آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در بخش فاضلاب با اعلام این مطلب و با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

پوررجب تصریح کرد: بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان، با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقا سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تنها شرکتی است که در 17 شهر طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری اجرا می‌کند و تاکنون بیش از 2 هزار و 600 کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است و تنها در شهر تبریز بیش از هشت هزار و 500 هکتار در خصوص طرح‌های فاضلاب مطالعه شده که این امر نشانگر توجه دولت به مقوله فاضلاب و بهداشت عمومی است.

وی در ادامه افزود: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر بیش از 520 هزار فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی بهره‌مند بوده و برای بیش از یک میلیون و 670 هزار نفر خدمات فاضلاب ارائه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این راستا 56 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده‌اند که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.

وی افزود: طول شبکه فاضلاب استان 2 هزار و 600 کیلومتر و تعداد انشعابات واگذاری و نصب شده تاکنون به بیش از 520 هزار فقره رسیده است.

پوررجب در خصوص عملکرد شرکت در بخش واگذاری انشعاب فاضلاب در طول شش ماهه اول سال‌جاری گفت: در شش ماهه نخست سال شرکت آب و فاضلاب استان تعداد 11 هزار و 130 فقره انشعاب فاضلاب در سطح شهر تبریز و تعداد 14 هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب در سایر شهرهای دارای سیستم مدرن شبکه فاضلاب و انشعاب واگذار کرده است.

وی تصریح کرد: این شرکت در طول شش ماهه اول‌ سال حدود 50 کیلومتر در تبریز و 45 کیلومتر نیز در سایر شهرهای استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام داده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به تصفیه‌خانه‌های موجود و فعال استان گفت: در حال حاضر  این شرکت در شهرهای بزرگ از جمله تبریز، مراغه، میانه، سراب، مرند، جلفا، اهر و عجب‌شیر هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول