اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لرستان آماده طرح بزرگ وزارت بهداشت می‌شود

اطلاعات جمعیت شهری لرستان برای اجرای پزشک خانواده ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر 92 درصد اطلاعات جمعیت شهری لرستان برای اجرای طرح پزشک خانواده در استان ثبت شده است.

اطلاعات جمعیت شهری لرستان برای اجرای پزشک خانواده ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اردشیر شیخ‌آزادی در نشست ستاد راهبردی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع لرستان گفت: به همین منظور اطلاعات جمعیتی 214 هزار و 408 خانوار از 233 هزار و 53 خانوار شهری لرستان در سامانه سلامت ایرانیان، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به زودی در استان اجرا می‌شود.

وی از اجرای محوری‌ترین برنامه وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر اطلاعات جمعیتی در تمام شهرهای استان در سامانه سلامت ایرانیان وارد و ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح به سمت تحقق عدالت در سلامت و مدیریت بهتر سلامت در کشور رهنمون خواهیم شد و به همین منظور مقدمات اجرای آن در استان انجام شده است.

شیخ‌آزادی افزود: با اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در لرستان جمعیت یک میلیون و یک صد هزار نفری شهری استان تحت پوشش کامل می‌روند و تمام خدمات سطح یک سلامت که شامل ویزیت پزشک عمومی است، به صورت رایگان به مردم لرستان ارائه خواهد شد و مردم در سطح دو و سه که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی است، تنها پنج تا 10 درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت خواهند کرد.

وی گفت: در جهت اجرای هر چه بهتر این طرح 2 هزار و 200 نفر از کارکنان بهداشتی، رابطان سلامت و نیروهای بسیجی به عنوان ناظر، آمارگر، پرسشگر و اپراتور رایانه دانشگاه علوم پزشکی را یاری کرده و ستاد اجرایی آن نیز به صورت شبانه‌روزی در معاونت بهداشتی دانشگاه فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی و کمیته‌های پنج‌گانه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در لرستان گفت: هم‌زمان با ورود اطلاعات جمعیتی به سامانه سلامت ایرانیان تاکنون 152 پزشک عمومی با ثبت‌نام در سامانه آمادگی خود را برای اجرای برنامه اعلام کرده‌اند و ثبت‌نام پزشکان عمومی تا تکمیل ظرفیت هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول