اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

بهره‌مندی بیش از 99 درصد جمعیت شهری کردستان از گاز طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در حال حاضر 99.6 درصد جمعیت شهری استان کردستان در قالب 22 شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی بیش از 99 درصد جمعیت شهری کردستان از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدمهدی مهدوی ظهر امروز در بازدید از روند اجرای پروژه گازرسانی به شهر شویشه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 340 هزار خانوار شهری و روستایی در قالب 310 هزار مشترک در کردستان تاکنون از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی جمعیت شهری بهره‌مند از نعمت گاز در استان را 99.6 درصد ذکر کرد و بیان داشت: در حال حاضر 22 شهر استان دارای گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تعداد روستاهای گازدار استان را 572 روستا خواند و خاطرنشان کرد: تنها در سال گذشته 156 روستای استان گازدار شدند و امسال هم تاکنون 24 روستای از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

مهدوی گفت: براساس اطلاعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، 52 روستای دیگر تا هفته دولت به روستاهای گازدار اضافه می‌شود.

وی ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان را 58 درصد ذکر کرد و افزود: شرکت گاز استان در صورت تامین منابع مالی، توانایی انجام کار و فعالیت بیشتری دارد.

مهدوی در ادامه از پیشرفت 55 درصدی پروژه گازرسانی به شهر شویشه خبر داد و گفت: 8.5 تا 9 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا به این مرحله از پیشرفت پروژه 4 تا 5 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، صعب‌العبور و کوهستانی بودن خط انتقال گاز را از دلایل تاخیر در اجرای این پروژه دانست.

مهدوی اظهار داشت: در جریان انتقال این خط، سه ایستگاه تقلیل فشار در مسیر گازرسانی به شهر شویشه احداث شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان جمعیت شهر شویشه را 300 خانوار عنوان کرد و افزود: گازرسانی به این شهر در راستای سیاست‌های دولت برای توسعه و تامین رفاه اجتماعی مردم و برقرار عدالت صورت گرفته است.

مهدوی در پایان بیان داشت: 60 روستا هم در مسیر خط انتقال گاز به شهر شویشه قرار دارند که بعد از گازدارشدن شهرهای شویشه و صاحب، این تعداد روستا هم از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول