اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی؛

25 درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 25 درصد از جمعیت شهری این استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

25 درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات فاضلاب هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، سید ابراهیم علوی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط دو شهر بجنورد و اسفراین از خدمات فاضلاب شهری برخوردارند، اظهار داشت: یک عقب‌ماندگی 15 درصدی در بخش فاضلاب نسبت به میانگین کشوری داریم که با همت و تلاش مدیران، کارشناسان، کارکنان و پیمانکاران این عقب‌ماندگی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید جبران شود.
وی همچنین با اشاره به رونمایی از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد گفت: این تصفیه خانه مجهزترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور بوده که با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
علوی اضافه کرد: با توجه به اتمام عملیات اجرایی و بیش از پنج ماه بهره برداری آزمایشی از  مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد، این پروژه رونمایی شد.
وی تصریح کرد: ‌مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در بیستم خرداد ماه 86 به مرحله اجرا در آمد و در اردیبهشت ماه سال جاری مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به روند اجرایی این پروژه افزود: در مدت زمان اجرای این پروژه حدود 280 هزار متر مکعب خاک‌برداری، 26 هزار متر مربع قالب بندی، یک‌هزار و 500 متر مکعب بتن ریزی و 800 تن میل‌گرد در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ظرفیت تصفیه فاضلاب مدول یک تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد را 7 هزار و 600 متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از مدول دوم این تصفیه خانه با ظرفیتی بالغ بر 12 هزار متر مکعب در شبانه روز در حال حاضر ظرفیت این تصفیه خانه به 19 هزار و 600 متر مکعب در شبانه روز رسیده است.
علوی ادامه داد: این تصفیه خانه جمعیتی معادل 100 هزار نفر را زیر پوشش خدمات فاضلاب شهری قرار خواهد داد و با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این تصفیه خانه، آن‌را به مجهزترین تصفیه خانه فاضلاب شرق کشور تبدیل کرده است.
وی گفت: در شهر بجنورد 140 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا شده و 22 هزار اشتراک فاضلاب نصب شده و 50 هزار متر شبکه فاضلاب در حال توسعه و احداث است که به وسیله پیمانکاران در حال اجرا است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول