اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

ثبت‌نام 50 درصد جمعیت شهری نهاوند در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: تاکنون 50 درصد از جمعیت شهری نهاوند برای ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده مراجعه کرده‌اند که 30 درصد از آنها در سامانه سلامت ثبت شده است.

ثبت‌نام 50 درصد جمعیت شهری نهاوند در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در نشست ستاد هماهنگی کارگروه سلامت نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند در زمینه مراجعه خانوارهای شهری برای ثبت‌نام در پایگاه‌های ویژه ثبت‌نام این طرح جزو شهرستان‌های برتر استان است بنابراین باید از ظرفیت اطلاع‌رسانی در افزایش میزان ورود خانوارها به پایگاه‌های ثبت‌نام استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح در سطح یک هیچ هزینه‌ای از بیمار گرفته نمی‌شود، افزود: طرح پزشک خانواده یکی از افتخارات دولت دهم است که برای رفاه حال مردم در این زمینه تصمیمات مناسبی اتخاذ کرده که باعث توسعه زیرساخت‌های سلامت و درمان برای آحاد مردم شهرستان شده است.

فرماندار نهاوند با اشاره به اتمام ثبت‌‌نام به صورت 100 درصد خانواده‌های شهری در شهرهای برزول، گیان و فیروزان بیان داشت: بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت روحانیان، نخبگان، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، فرهنگیان، بازاریان و کسبه در اطلاع‌رسانی این موضوع مهم در این موقعیت خاص ضرورت دارد زیرا فرصت زیادی برای معطل شدن برای ثبت‌نام نداریم بنابراین مردم باید در سریع‌ترین زمان ممکن با مراجعه به مرکز ویژه اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی یکی از راه‌های تشویق مردم و مراجعان به پایگاه‌های ثبت‌نام در این طرح را معطل نشدن مراجعان در مراکز ثبت‌نام دانست و اضافه کرد: راهکارهایی اندیشیده شده که خانوارهای مراجعه‌کننده حتی برای دقایقی معطل نشوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز در این نشست با اشاره به محاسن طرح پزشک خانواده ویژه ساکنان شهرها گفت: در طرح پزشک خانواده داشتن کارت ملی و کد پستی الزامی است بنابراین همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مثل پست ضروری است.

عباس سلگی افزود: داشتن بیمه از دیگر ضروریات این طرح در ثبت‌نام است و کسانی که هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند باید با مراجعه به بیمه ایرانیان برای زیر پوشش قرار گرفتن این بیمه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح چند سال پیش در سطح روستاها اجرا شد، از نتایج مطلوب این طرح خبر داد و بیان داشت: هر پزشک باید ماهانه 2 هزار و 500 تا 3 هزار نفر را زیر پوشش خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار دهد و خانوارها در انتخاب پزشک اصلح، معتمد، کاردان، باایمان و علاقه‌مند به فعالیت در این طرح دقت کافی و لازم را داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند تصریح کرد: تاکنون سه پزشک در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و برای زیر پوشش قرار گرفتن خانوارها و جمعیت هدف شهری نهاوند که بیش از 92 هزار نفر است نیازمند ثبت‌نام بیش از 30 پزشک عمومی هستیم که هر چه سریع‌تر پزشکان باید در این طرح ثبت‌نام کرده و با ستاد طرح پزشک خانواده همکاری لازم را داشته باشند.

وی از فعالیت هفت مرکز برای ثبت‌نام در نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 37 هزار نفر جمعیت شهری نهاوند ثبت سامانه سلامت شده‌اند و این در حالی است که مراجعان به این پایگاه‌ها بیش از 45 هزار نفر هستند که اطلاعات خانوار آنها در فرم‌های اولیه ثبت شده و به مرور در سامانه سلامت ثبت خواهند شد.

سلگی بیان داشت: اول شهریور امسال طرح پزشک خانواده نهاوند در دو منطقه گل‌زرد و شهرک شهید حیدری با دو پزشک آغاز می‌شود که امید است این طرح در همین ماه در همه مناطق نهاوند اجرا شود که در این رابطه همکاری پزشکان با طرح پزشک خانواده ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: شرط ثبت‌نام پزشکان عمومی داشتن پروانه فعالیت است و پزشکانی که سرباز هستند نمی‌توانند در این طرح به عنوان پزشک معتمد خانوارها ثبت‌نام کنند و فعالیت داشته باشند.

بیش از 25 هزار و 500 خانوار نهاوند واجد شرایط ثبت‌نام در طرح پزشک خانواده هستند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول