اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

98 درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش‌‌های مختلف گفت: افزون بر 98 درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند.

98 درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کورش امیدی‌پور ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی عملیات اجرایی روستاهای مجتمع دیل از روستاهای توابع گچساران که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گستره خدمات‌رسانی به مردم در تمامی نقاط کشور روز به روز بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار گرفتن بیش از یک درصد جمعیت و جغرافیای کشور در این استان و وجود تعداد زیاد روستاها با جمعیت کم به نسبت دیگر مناطق کشور از جمله ویژگی‌های خاص این استان است.

امیدی‌پور با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای یک‌هزار و 795 روستا به شکل پراکنده است، ابراز داشت: از این تعداد، 796 روستا بالای 20 خانوار و افزون بر یک‌هزار و 100 روستای دیگر نیز زیر 20 خانوار است.

*هزینه احداث یک کیلومتر راه در استان 4 برابر دیگر نقاط کشور است

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پراکندگی روستاهای استان و صعب‌العبور بودن راه‌های ارتباطی این مناطق تصریح کرد: برای احداث 47 کیلومتر از جاده یاسوج به بابامیدان افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

امیدی‌پور بیان داشت: برای ساخت هر کیلومتر از این محور بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده در حالی که به طور میانگین در بقیه نقاط کشور برای ساخت یک کیلومتر جاده اعتباری حدود 5 میلیارد ریال لازم است.

وی هزینه ساخت جاده در کهگیلویه و بویر‌احمد را چهار برابر هزینه استاندارد کشوری عنوان کرد.

امیدی‌پور با اشاره به دو فرصت مهم در امر گاز‌ر‌‌سانی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر گازرسانی به روستاهای دارای 15 کیلومتر فاصله تا خط انتقال گاز، نخستین فرصت مهم برای گازرسانی به نقاط مختلف استان بوده است.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سفرهای استانی هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد را مهم‌ترین فرصت گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی دانست.

امیدی‌پور با تقدیر از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه پرسنل این شرکت در سطح استان تصریح کرد: بیش از 275 روستای استان در جریان سفرهای استانی هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد و مصوبات این سفرها از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه 98 درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار هستند، اذعان داشت: از تعداد 16 شهر این استان، 13 شهر از نعمت گاز خانگی برخوردار شده‌‌اند و انتقال گاز به دو شهر دیگر در دست مطالعه بوده و یک شهر دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول