اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد

برخورداری 57 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب شهری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در حال حاضر در 17 شهر استان طرح‌های فاضلاب و لوله گذاری در آن اجرا می‌شود، گفت: 56 درصد از جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار است.

برخورداری 57 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی از خدمات فاضلاب شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی بدون بروز کوچک‌ترین خلل این شرکت خدمات خود را در بخش تامین و توزیع آب شرب شهری و جمع‌آوری و دفع بهداشتی پساب‌های خانگی به شهروندان ارائه می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر از بیش از 520 هزار فقره انشعاب فاضلاب از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی بهره‌مند بوده و برای بیش از یک میلیون و 670 هزار نفر خدمات فاضلاب ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به عملکرد این شرکت در بخش فاضلاب گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری اقدامات خوبی در زمینه‌های کاری در بخش آب و فاضلاب انجام شده که اکثر این اقدامات نسبت به تعهد سالانه بیشتر است که از آن جمله می‌توان به واگذاری 11 هزار و 130 فقره انشعاب فاضلاب جدید در شهر تبریز و تعداد 14 هزار و 500 فقره انشعاب فاضلاب در سایر شهرهای استان و اجرای 55 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب در شهر تبریز و 57 کیلومتر نیز لوله‌گذاری فاضلاب در شهرهایی که شبکه فاضلاب در آنها اجرا می‌شود، اشاره کرد.

پوررجب افزود: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی تمام تعهدات بودجه‌ای سال 1391 خود را در بخش لوله‌گذاری فاضلاب در شش ماهه نخست سال‌جاری به اتمام رسانده است.

وی افزود: در سال گذشته طرح‌های احداث و بهره‌برداری از تاسیسات آب و فاضلاب در ایام مختلف با حضور مقامات کشوری و استانی انجام شد که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر سراب در راستای سالم‌سازی محیط زیست شهری اشاره کرد.

پوررجب اضافه کرد: بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تنها شرکتی است که در 17 شهر آن طرح‌های فاضلاب و لوله‌گذاری در آن اجرا می‌شود و تاکنون بیش از دو هزار و 600 کیلومتر در سطح استان لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده است و تنها در شهر تبریز بیش از هشت هزار و 500 هکتار در خصوص طرح‌های فاضلاب مطالعه شده است که این امر نشانگر توجه دولت به مقوله فاضلاب و بهداشت عمومی است.

وی با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت استان از سامانه فاضلاب شهری گفت: در این راستا 56 درصد از جمعیت شهری استان از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده، که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول