اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز لرستان:

97 درصد جمعیت شهری لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: 97 درصد جمعیت شهری و 52درصد جمعیت روستایی لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

97 درصد جمعیت شهری لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی گودرزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مناطق محروم است و این خدمت‌رسانی در دولت نهم و دهم سرعت بیش‌تری گرفته است، گفت: جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه گاز خانگی لرستان در سال گذشته از 24 درصد به 52 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش‌ترین مصرف گاز مربوط به صنایع بوده است، افزود: میزان مصرف گاز در بخش خانگی در سال 90 نسبت به سال 89 به رغم افزایش مشترکان کاهش یافته که میزان کاهش معادل 9 درصد و نشان دهنده توجه بیش‌تر مردم به مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان اینکه میزان جمعیت شهری بهره‌مند از شبکه گاز استان لرستان حدود 97 درصد است، گفت: از مجموع 20 شهر استان لرستان اکنون 16 شهر آن از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

گودرزی اظهار داشت: در حال حاضر این استان دارای 321 هزار و 50 مشترک گاز است، که شامل یک میلیون و 390 هزار نفر از جمعیت استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان هم‌چنین در خصوص میزان مصرف گاز سالانه استان، افزود: در سال 1389 میزان مصرف گاز استان یک هزار و 318 میلیون مترمکعب بود که 249 میلیون مترمکعب از میزان مصرف در سال 1390 کم‌تر بوده است.

وی اظهار داشت: مصرف گاز استان لرستان در سال 1390 در بخش خانگی 741 میلیون متر‌مکعب، در بخش عمومی 118 میلیون متر‌مکعب، در بخش صنعتی 547 میلیون مترمکعب و در بخش سوخت خودرویی 161 میلیون مترمکعب بوده است.

وی اظهار داشت: طرح گازرسانی به دو شهر گراب و کوهنانی در شهرستان کوهدشت نیز آغاز شده که این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده طرح گازرسانی به 80 روستای استان لرستان تا پایان سال جاری اجرا و آماده بهره‌برداری می‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 390 هزار نفر از جمعیت لرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: شرکت گاز لرستان 31 میلیارد و 700 میلیون تومان از مشترکان، صنایع و ادارت طلب دارد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول