اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

آموزش قرآن به اولیای دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اولیای دانش‌آموزان در طرح‌های آموزش قرآن در مدارس ابتدایی مشارکت می‌کنند.

آموزش قرآن به اولیای دانش‌آموزان

مجیده ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در مقطع ابتدایی اظهار داشت: در امر تعلیم و تربیت در مدارس نمی‌توان تنها به فعالیت تربیتی برای دانش‌آموزان اکتفا کرد بلکه باید این امور تربیتی را به خانه‌ها هم برد تا والدین نیز همپای دانش‌آموزان در این امر مشارکت کنند.

 وی با تاکید بر اینکه هدف نهایی آموزش و پرورش تربیت انسان‌هایی دانا و توانا است که مراتب زندگی پاکیزه و متعهدانه در زندگی آن محقق ‌شود ابراز داشت: این مهم جز با توجه به نقش خانواده به عنوان نقش اساسی و اثرگذار در زندگی امکان‌پذیر نیست.

معاون ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در این راستا باید با طراحی و برنامه‌ریزی صحیح و منطبق با آموزه‌های قرآنی، در تعامل خانواده و مدرسه بیشتر تلاش کنیم.

ملایی با اشاره به نقش قرآن به عنوان بهترین راهنما برای انسان‌ها اظهار داشت: در این عرصه برنامه‌های متنوع قرآنی در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود.

وی گفت: یکی از این طرح‌های قرآنی، طرح آموزش قرآن ویژه دانش‌آموزان است که در مدارس ابتدایی استان انجام می‌شود.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح رفع مهجوریت از قرآن کریم، توانمندسازی اولیای محترم برای مشارکت در فراگیری فرزندان، ایجاد ارتباط بین اولیا و مربیان و تشکیل کلاس‌ها متناسب با نیاز اولیا در بخش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم است.

وی افزود: اینگونه طرح‌ها می‌تواند گام مثبتی در زمینه آماده‌سازی خانواده‌ها برای مقابله با توطئه‌های دشمن برای استحاله فرهنگی جامعه باشد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول