اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دانسفهان:

جایگاه آموزش و پرورش در تربیت دینی ممتاز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر دانسفهان گفت: جایگاه آموزش و پرورش در تربیت دینی ممتاز است و نقش مؤثری را در پرورش دانش‌آموزان دارد.

جایگاه آموزش و پرورش در تربیت دینی ممتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، حجت‌الاسلام حسین انصاری عصر امروز در نشست انجمن‌های اولیا و مربیان شهر دانسفهان که در حسینه فصیحی‌ها برگزار شد، با تسلیت شهادت امام محمد تقی (ع) اظهار کرد: این امام همام در طول زندگانی خویش با مجاهدت و تلاش در راستای تبلیغ تشیع گام برداشته‌اند و در این مسیر متحمل فشار‌ها و سختی‌های بسیاری شده‌اند.

امام جمعه دانسفهان اضافه کرد: وظیفه شیعیان در شرایط کنونی تلاش برای اشاعه روز به روز احکام و شریعت اهل بیت در جهان است.

وی با بیان اینکه مسئله تربیت از ابتدا تاریخ از مسایل مهمی تلقی می‌شده است، تصریح کرد: امروز با توجه به هجمه‌های بسیار شدید که علیه آرمان‌ها و احکام اسلامی صورت می‌گیرد لزوم نشر معارف و ارزش‌های والای دینی و شرعی در جامعه از اهمیت حساسی برخوردار است.

امام جمعه دانسفهان ادامه داد: پیکره نظام اسلامی بر عناصر و اصول مهمی سوار شده که اصل اعتقادات و تربیت مبانی این پیکره عظیم و الهی هستند.

انصاری با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی خانوار‌ها نسبت به خطرات و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است نوجوانان و جوانان را در آستانه انحراف قرار دهد، عنوان کرد: تنها در صورتی می‌توانیم در برابر اوج شبیخو‌ن‌های دشمنان ایستادگی کنیم که خود در ابتدا بدنه و روحیه منسجمی از لحاظ معنوی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان کانون و قرارگاه اصلی تربیت و رشد نسل جوان موظف است که ترویج مفاهیم و آموزه‌های متعالی انقلاب اسلامی و معارف قرآن کریم را در سرلوحه خویش قرار داده و مربیان و معلمانی با تجربه و ارزشمند را برای تربیت دانش‌آموزان برگزیند.

امام جمعه دانسفهان با اشاره به خطرات و آسیب‌های ماهواره‌ها افزود: ماهواره‌ها جزو ابزاری‌اند که دشمن امروز با آن اعتقادات و ارزش‌های ناب انقلابی جوانان را رصد و سپس دست به انحراف آنان می‌زند.

انصاری بیان کرد: لازم است که نهادهای فرهنگی با اطلاع‌رسانی صحیح و همه‌جانبه جوانان و به ویژه قشر دانش‌آموز و دانشگاهی را که در معرض شدید این هجمه‌ها قرار دارد، آگاه‌سازی کرده و موجب تعالی‌بخشی نظام اسلامی شوند.

وی با اشاره به راهکار‌های فرهنگی برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان تشریح کرد: امیدواریم که مسئولان و تمام کسانی که در امر فرهنگی و تربیت دینی دخیل هستند با برنامه‌ها و طرح‌های خوب و سازنده خویش بتوانند برابر این شبیخون‌های گسترده ایستادگی کرده و آرمان‌های اسلامی را بیش از پیش در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه دانسفهان اضافه کرد: روحانیون و مبلغان دینی نیز از اقشاری هستند که می‌توانند با برنامه‌های خود نقش مهمی را در آشنایی جوانان با عرصه‌های معنوی ایفا کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول