اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

سند تحول در آموزش و پرورش مبنای تربیت انسان متعالی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سند تحول در نظام آموزش و پرورش مبنای تعالی و تکامل بشر برای رسیدن به سرمنزل مقصود سعادت است.

سند تحول در آموزش و پرورش مبنای تربیت انسان متعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در گردهمایی مدیران مناطق و نواحی در اردبیل اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های مختلف انجام شده در چند سال اخیر با تکمیل و تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش راه و مسیر حقیقی برای تربیت یک نسل شایسته مهیا و فراهم شده که همه وظیفه داریم با تکیه بر این سند انسانی خوداتکا و شایسته در تمام مولفه‌ها تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کارهای خوب و ارزشمندی در سطح استان و با محوریت امور آموزشی و پرورشی، تقویت نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و فضاهای آموزشی صورت گرفته و همچنان رشد و بالندگی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یکی از بحث‌های جدی در کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش را توسعه و رونق دادن مدارس خاص در سطح استان اعلام کرد و یادآور شد: ما به همت مدیران و معلمان استان در حال تحقق یکی از برنامه‌های کلیدی با سیاست‌گذاری کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت آن هم با توسعه مدارس خاص در سطح استان هستیم که در این زمینه حرکت‌های خوبی صورت گرفته و یک جهش دو برابری را در ایجاد فضاهای آموزشی و جذب دانشجو شاهد هستیم.

محمود‌زاده از دیگر مزایای سند تحول بنیادین را ساماندهی فضاهای آموزشی و تک نوبته شدن مدارس در بهتر برگزار شدن کلاس‌های درسی توصیف کرد و گفت: ما تا دو سال آینده برنامه‌ریزی مدونی را تدارک دیدیم تا 100 درصد مدارس این استان تک نوبته اداره شده و اگر امروز 8 درصد مدارس استان به صورت چرخشی و در دو شیفت صبح و ظهر اداره می‌شود به دلیل کمبود فضاست که مشکلات مربوط به این امر نیز به تدریج در حال برطرف شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول روند آموزش در مقطع ابتدایی آن هم پایه ششم را در اولین سال مناسب ارزیابی کرد و افزود: دانش‌آموزان استان با کمترین مشکل در حال سپری کردن مقطع پایه ششم برای اولین بار هستند که تلاش می‌شود ضعف‌ها و نقص‌ها نیز برطرف شده و یک رشد کیفی را در نظام تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پیاد‌ه‌سازی طرح سرویس مدارس برای دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم با هزینه آموزش و پرورش را از جمله این تسهیلات عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح دانش‌آموزانی که به مدارس دسترسی ندارند از درب منزل به مدارس منتقل شده و بعد از پایان کلاس درس به خانه برمی‌گردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده در پایان سخنان خود همچنین هفته پیوند اولیا و مربیان را گرامی داشت و اظهار داشت: یکی از شاهکارهای سند تحول بنیادین تحکیم نظام خانواده در کنار نظام آموزش و پرورش است که می‌تواند بسیاری از نارسایی‌های تربیتی و آموزشی را برطرف کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول