اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

دستگاه تعلیم و تربیت ما در جای خودش نیست/ در آموزش و پرورش مشکل داریم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مشکل این است که دستگاه تعلیم و تربیت ما در جای خودش نیست، گفت: ما در آموزش و پرورش مشکل داریم.

دستگاه تعلیم و تربیت ما در جای خودش نیست/ در آموزش و پرورش مشکل داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در جمع مدیران مدارس شهرستان همدان با اشاره به رخداد حماسی 30 مهر همدان، خطاب به مدیران مدارس خواستار تبیین و تشریح اهداف و ابعاد این قیام برای دانش‌آموزان شد.

وی با تأکید بر لزوم جریان‌سازی در زمینه قیام 30 مهر همدان، تصریح کرد: حق مطلب در زمینه شناساندن این قیام ادا نشده است.

 

* لزوم ظرفیت‌سازی توجه دادن دانش‌آموزان به واقعه 30 مهر در مدارس

به گفته نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، توجه دادن به حماسه 30 مهر همدان باید در مدارس ظرفیت‌سازی شود چرا که بر این اساس ماندگار شده و تبیین می‌شود.

 

* مدیر مومن واقعی معطل سیستم و دستگاه و ... نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک مدیر مؤمن واقعی معطل سیستم و دستگاه و ... نمی‌شود، تصریح کرد: مدیر متعهد باید برای خود وظیفه تعریف کند و بر اساس منویات و خط مشی‌های مقام معظم رهبری عمل کند.

حاج‌علی‌اکبری با تأکید بر لزوم تبیین جایگاه رخدادهای حماسی و مهم انقلابی، گفت: این تحول ایجاد نمی‌شود مگر با تبیین در بین دانش‌آموزان که در این راستا اگر مدیران مدارس باور کنند که رسیدن به اهداف نزدیک است موفق خواهند شد.

وی متذکر شد: اگر مدیران مدارس نسبت به اهداف تربیتی سطحی برخورد کنند، مشخص نیست به تحقق آن‌ها نائل شوند چرا که این اعتقادات باید از متن و باورشان بجوشد.

 

* کارویژه نظام در دهه پیشرفت، تمرکز بر مسئله اخلاق است

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بر اساس منویات رهبری کارویژه نظام در دهه پیشرفت، تمرکز بر مسئله اخلاق است، گفت: این مهم در سخنان رهبری تحت عنوان سبک زندگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ برافراشتن پرچم خاص سیاسی در کشور باید در زمینه تعلیم و تربیت در جهان نیز حرف اول را بزنیم، اظهار کرد: در این راستا اگر خواهان پیشرفت‌ در همه عرصه‌ها هستیم باید به حوزه فرهنگ و اخلاق بهای بسیار دهیم چراکه امتیاز جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ آن است.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مشکل این است که دستگاه تعلیم و تربیت ما در جای خودش نیست، عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش مشکل داریم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه نگاه آموزش و پرورش در زمینه اخلاق و فرهنگ باید قدسی، الهی و آرمانی باشد، تصریح کرد: اگر نگاه به این حوزه رسمی و وظیفه‌ای باشد هیچ یک از اهداف نظام محقق نخواهد شد و کارها پیش نخواهد رفت.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول