اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر همدان:

90 سند در زمینه حماسه 30 مهر همدان تهیه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر همدان گفت: بیش از 90 سند در زمینه حماسه 30 مهر همدان آماده و تهیه شده که در تلاش هستیم این واقعه مغفول از دید مسئولان را به مردم همدان معرفی کنیم.

90 سند در زمینه حماسه 30 مهر همدان تهیه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد 30 مهر همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به حرکت قشر دانش‌آموز و دانشجو در حماسه 30 مهر اظهار داشت: همه حرکت‌های مردمی در آن مقطع از حوزه‌های علمیه شکل گرفت.

وی گفت: در آن مقطع و در 30 مهر 57 دانش‌آموزان با جسارت و جرأت حضور یافتند و دانشجویان و بقیه اقشار مردم نیز به آنان پیوستند.

به گفته رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر همدان، حماسه 30 مهر باید به عنوان یک جریان فرهنگی برای همه مردم و دانش‌آموزان تبیین شود.

وی متذکر شد: مردم همدان همگام با ملت ایران در مبارزات و راهپیمایی‌ها حضور داشتند و در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب سهم بسزایی داشتند.

فامیل‌کریمی خاطرنشان کرد: رشادت و ایثارگری افرادی که برای به ثمر رسیدن انقلاب جانفشانی کردند همواره باید زنده و گرامی داشته شود.

وی ضمن معرفی و تبیین حماسه 30 مهر 57 و گرامیداشت شهدای این حماسه و شهدای انقلاب، اعلام کرد: بیش از 90 سند در این زمینه آماده و تهیه شده که در تلاش هستیم این واقعه مغفول از دید مسئولان را به مردم همدان معرفی کنیم.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر همدان خاطرنشان کرد: در کنار حماسه 30 مهر، می‌توان به شهادت پنج نفر از انقلابیون شهرستان کبودراهنگ و انفجار در دبیرستان‌های شهر همدان نیز اشاره کرد.

وی یادآور شد: با کمک اعضای ستاد 30 مهر همدان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تلاش هستیم اسناد حماسی و انقلابی استان را گردآوری کرده و در راستای نشر آنها به نسل آینده بکوشیم.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه همچنین در خطبه‌های نماز جمعه آیت‌الله محمدی (امام جمعه همدان) نیز بر لزوم گرامیداشت و پاسداشت خون شهدای 30 مهر تأکید کرد و گفت: این حماسه از وقایع مهم استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول