اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاهد عینی واقعه 30 مهر همدان:

بصیرت 30 مهر همدان به عنوان الگو شناسانده شود

خبرگزاری فارس: شاهد عینی واقعه 30 مهر همدان گفت: بصیرت دانش‌آموزان در رویداد 30 مهر همدان باید به عنوان یک الگو به نسل فعلی و آینده شناسانده شود.

بصیرت 30 مهر همدان به عنوان الگو شناسانده شود

محمد نباتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه قیام 30 مهر دانش‌آموزان همدانی یکی از وقایع منحصر به فرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: دانش‌آموزان به عنوان قشری بی‌‌آلایش، پاک‌طینت و دارای فطرت نیکو همواره خواهان حق‌طلبی و عدالت هستند و در این راه با جان و دل وارد عرصه می‌شوند که دانش‌آموزان همدانی نیز در دوران قبل از انقلاب با این رویکرد، نامی بزرگ از خود به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه عظمت حرکت دانش‌آموزی همدان در واقعه 30 مهر باید ثبت ملی شود، گفت: قبل از این حرکت، نیز دانش‌آموزان در اعتراض به سیاست‌های رژیم شاهنشاهی راهپیمایی می‌کردند اما هیچ یک از آنها به عظمت و تأثیرگذاری راهپیمایی 30 مهر نبوده است.

شاهد عینی واقعه 30 مهر همدان افزود: نیروهای ساواک و مأموران شاه به شدت احساس خطر و ترس کرده بودند به طوری که به سمت دانش‌آموزان و مردم معترض هجوم برده و آنها را وحشیانه سرکوب می‌کردند.

وی با بیان اینکه در آن سال 16 سال بیشتر نداشت و از شهر بهار برای شرکت در راهپیمایی‌های همدان روانه این شهر می‌شده، تأکید کرد: دانش‌آموزان همدان همواره با بصیرت و معرفت دینی خود در راستای اعتقاد خود که همانا مبارزه با ظلم و عدالت‌طلبی بوده است، به فرمان امام خود لبیک گفته و در صحنه حضوری فعال داشتند.

نباتی این روز را در تاریخ راهپیمایی‌های همدان در مبارزه با ظلم اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: آن طور که به خاطر دارم این راهپیمایی ساعت 10 صبح شروع شد که با یورش نظامیان و مأموران شاهنشاهی، تا ساعت 12 شاهد درگیری بین مردم و آنها بودیم و در این ساعت کم‌کم مردم پراکنده شدند.

وی با بیان اینکه بصیرت و معرفت این روز باید به عنوان یک الگو به نسل فعلی و آینده ایران اسلامی شناسانده شود، اظهار کرد: اعتقاد راستین مردم به حکومت اسلامی و اعتقادات آنها، از موضوعاتی بود که مردم را همواره در صحنه نگاه می‌داشت.

شاهد عینی واقعه 30 مهر همدان در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه باید زوایا و ابعاد این رویداد تبیین و تشریح شود، افزود: توجه به این مهم یکی از برجستگی‌های مبارزاتی مردم همدان علیه رژیم شاهنشاهی است که دانش‌آموزان در این روز نقش پررنگ و اصلی را داشتند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول