اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان تأکید کرد

لزوم تشریح ابعاد قیام دانش‌آموزی 30 مهر همدان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان بر لزوم بیان و تشریح ابعاد قیام دانش‌آموزی 30 مهر همدان برای نسل کنونی تأکید کرد.

لزوم تشریح ابعاد قیام دانش‌آموزی 30 مهر همدان

علی مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با توجه به قیام 30 مهر سال 57، اظهار داشت: همدان استانی با تاریخ و قدمت فراوان در زمینه رخدادهای حماسی و انقلابی است که با این وصف قیام 30 مهر سال 57 نیز از جمله روزهای تاریخ‌ساز این دیار در تاریخ ایران اسلامی است.

وی با اشاره به قیام 30 مهر ماه سال 57 تصریح کرد: با توجه به آتش کشیدن مسجد بزرگ کرمان و هتک حرمتی که به یکی از دانش‌آموزان دختر همدان توسط مأموران رژیم ستمشاهی صورت گرفت دانش‌آموزان اعتراض خود را با حضور در خیابان‌های همدان و با حضور روحانیت و اقشار مختلف مردمی به نمایش گذاشتند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ‌یک همدان با بیان اینکه این حرکت اعتراض‌آمیز دانش‌آموزان در 30 مهر 57 به خلق روز 13 آبان تهران منجر شد، گفت: این رخداد حماسی منجر به بروز و ظهور وقایع ارزشمند و گرانسنگ دیگری شد که در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی مؤثر بودند.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و تقویت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، 30 مهر 57 را برگ زرینی در تاریخ مبارزات همدان علیه رژیم ستمشاهی عنوان کرد.

مظاهری با تأکید بر لزوم بیان و تشریح ابعاد قیام دانش‌آموزی 30 مهر همدان برای نسل کنونی گفت: بر اساس یک برنامه‌ریزی منسجم باید این رخداد را به عنوان سند افتخار ثبت شده توسط همدان به دانش‌آموزان امروز انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی الگوهای بسیار خوبی در رشد معنویت از صدر اسلام تاکنون داریم، متذکر شد: دانش‌آموزان قیام 30 مهر می‌توانند الگوی خوبی برای دانش‌آموزان امروز و نسل‌های بعدی انقلاب باشند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در پایان سخنانش گفت: ما برای حفظ این سند افتخارآفرین استان همدان، زنده نگه داشتن این روز و انتقال این حادثه پرافتخار به نسل‌های بعدی انقلاب یکی از مجتمع‌های آموزشی را که شامل سه مدرسه ابتدایی آیت‌الله معصومی، راهنمایی شهید صباغ‌زاده و دبیرستان حجاب است، به عنوان «30 مهر» به افتتاح رسانده‌ایم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول