اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اسناد کتابخانه ملی غرب کشور:

مستندات 30 مهر در قالب کتاب چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اسناد کتابخانه ملی غرب کشور گفت: مستندات واقعه 30 مهر 57 در قالب یک کتاب چاپ می‌شود.

مستندات 30 مهر در قالب کتاب چاپ می‌شود

قاسم بلوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: بعد از ابلاغ معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیریت اسناد کتابخانه ملی غرب کشور به عنوان مسئول کمیته تحقیق، پژوهش و مستندسازی ستاد بزرگداشت ستاد 30 مهر همدان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه پس از شکل‌گیری این کمیته اعضا معرفی شدند، گفت: کمیته تحقیق، پژوهش و مستندسازی ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان 9 عضو دارد که به تناسب نوع توانمندی کمک‌رسان هدف اصلی این کمیته هستند.

به گفته مدیر اسناد کتابخانه ملی غرب کشور، فرمانداری، صدا و سیما، آموزش و پرورش، اداره کل اطلاعات، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از اعضای کمیته تحقیق، پژوهش و مستندسازی ستاد بزرگداشت 30 مهر هستند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیته تحقیق، پژوهش و مستندسازی 30 مهر همدان تصریح کرد: هدف اصلی در این جلسه جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم که در ادارات مختلف احتمال دارد باشد، عنوان شد.

بلوری با بیان اینکه با همه ادارات در زمینه جمع‌آوری مستندات و مدارک رخداد حماسی 30 مهر مکاتبه شده، ابراز کرد: این درخواست بر اساس نوع عملکرد و فعالیت هر اداره است که در این زمینه مثلا از صدا و سیما خواستیم که اگر تصویر، عکس یا فیلمی در این خصوص از 30 مهر 57 دارند به ما ارائه کنند تا مستندسازی کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس مکاتبات انجام شده از بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی مجروحان و شهدای رخداد 30 مهر را خواستار شده‌ایم تا مشخصات کلی به ما بدهند اگر چه آمار مختصری در سال قبل در این زمینه جمع‌آوری شده اما دقیق‌تر آن را باید بنیاد شهید ارائه کند.

مدیر اسناد کتابخانه ملی غرب کشور با اشاره به انتشار فراخوان، عنوان کرد: این مهم در راستای دعوت از مردم در زمینه ارائه عکس‌ها و ... و خصوصاً خاطرات شاهدان عینی آن روز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با سازمان مرکزی اسناد ملی در تهران در زمینه در اختیار قرار دادن روزنامه‌های واقعه 30 مهر 57 مکاتبه شده که بر این اساس حدود 30 تا 40 عنوان روزنامه اطلاعات، کیهان، رستاخیز و ... جمع‌آوری و اسکن شده است که در نمایشگاه بزرگداشت 30 مهر امسال به نمایش گذاشته می‌شوند.

بلوری با بیان اینکه بیشترین تمرکز ما بر جمع‌آوری اسناد و مدارک واقعه 30 مهر 57 همدان است، تأکید کرد: هدف ما بر این است که با این روند این واقعه تثبیت شده و تحریف نشود.

وی در پایان سخنان خود گفت: بر اساس مستندسازی و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه واقعه 30 مهر 57، هدف ما بر این است که در سال آینده چاپ کتابی را بر اساس این مستندات داشته باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول