اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق محروم:

جریان‌سازی کلان در شناساندن رخداد 30 مهر همدان صورت گیرد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق محروم گفت: باید جریان‌سازی کلان در فرهنگ‌سازی رخداد حماسی 30 مهر همدان شناخته شود و هر حوزه‌ای به خصوص حوزه‌های مردمی در آن ایفای نقش کند.‌

جریان‌سازی کلان در شناساندن رخداد 30 مهر همدان صورت گیرد

سید محمدکاظم حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تشکیل ستاد 30 مهر اظهار کرد: یکی از نکاتی که از سال‌های گذشته مطرح شد این بود که در وقایع قبل از دوران پیروزی انقلاب اسلامی کدام یک از جلوه‌های حضور مردمی همدان قابل ثبت است که بر اساس تأملاتی که به اتفاقات آن روزگار انجام شد، 30 مهر همدان برگ زرینی برای ثبت در این زمینه عنوان شد.

وی با بیان اینکه مردم همدان از مدت‌ها قبل از پیروزی انقلاب در تظاهرات و فعالیت‌هایی که نشان از شور و حضور انقلابی‌شان برای سرنگونی رژیم طاغوتی بود، فعال بودند، افزود: 30 مهر فارغ از دیگر فعالیت‌هایی که صورت گرفت نقش جوانان و نوجوانان در این حرکت بزرگ و ارزشمند را برجسته کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق محروم تصریح کرد: نوجوانان و جوانان دانش‌آموز در حماسه 30 مهر همدان با نشان دادن بصیرتی متفاوت از آنچه که انتظار می‌رفت مسیر کار خود را از مدارس به سمت حوزه علمیه همدان (خیابان شورین) انتخاب کردند.

وی متذکر شد: انتخاب مسیر منتهی به حوزه علمیه همدان در حماسه 30 مهر بیانگر بصیرت این نسل آینده‌ساز بود که بر اساس دستوری که از امام راحل آموخته بودند و می‌دانستند که جلودار انقلاب، روحانیت بیدار در جامعه است لذا حرکت را به سمت حوزه‌های علمیه همدان ادامه دادند.

حجازی بیان کرد: در روز 30 مهر 57 دژخیمان پهلوی نیز با تأمل به این نکته که انقلابیون روحانیت را جلودار قیام خود می‌دانند، خشونت‌بارترین رفتار را در تقابل با مبارزان همدانی نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای 30 مهر 57 همدان نمادی ارزشمند از بیداری و هوشیاری جامعه را به تصویر کشیدند، عنوان کرد: این رخداد حماسی نیازمند تبیین و تأکید بسیاری برای نسل حاضر و آینده است چراکه از آن مقطع به بعد خیابان شورین به نام خیابان شهدا نامیده شد و به عبارتی یکی از ویژگی‌های ثبت این واقعه تاریخی تغییر نام خیابان شورین به خیابان شهداست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور مناطق محروم گفت: این اقدام بیانگر همراهی و همگرایی تمامی ملت در پیروزی انقلاب است با تفاوت‌هایی که ممکن است در فرهنگ اجتماعی‌شان وجود داشته باشد اما در یک موضوع که باب تحول و دگرگونی یک رژیم طاغوتی بود بر اساس رهنمودهای امام راحل صورت گرفت و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف این است که جریان‌سازی کلان در فرهنگ‌سازی رخداد حماسی 30 مهر همدان شناخته شود و هر حوزه‌ای به خصوص حوزه‌های مردمی در آن ایفای نقش کند.

حجازی ابراز داشت: حوزه‌های اجتماعی که نشأت گرفته از مجموعه‌های ارزشی و دینمدار هستند باید تحرک اجتماعی را در زمینه جریان‌سازی حماسه 30 مهر همدان داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول