اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

واقعه 30 مهر همدان در تقویم ملی به ثبت برسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اهمیت ستاد 30 مهر گفت: واقعه 30 مهر همدان باید در تقویم ملی به ثبت برسد.

واقعه 30 مهر همدان در تقویم ملی به ثبت برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان، عباس حسنی‌محتشم در نشست مشترک با دبیر ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان با بیان اینکه رخداد دانش‌آموزی 30 مهر در همدان یک حماسه ارزشی و ولایی بود، اظهار کرد: این روز زمانی برای تبیین الگوهای دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل دانش‌آموزان در تظاهرات مردمی علیه رژیم طاغوت بیان کرد: 30 مهر همدان یک روز تاریخی برای ایستادگی در مقابل رژیم شاه شد که با این وصف در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی به یادگار مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت 30 مهر همدان، خاطرنشان کرد: این ستاد برنامه‌های ارزشمندی را در سال جاری برای بزرگداشت این رخداد حماسی برنامه‌ریزی کرده که محوریت اجرای آن با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان است.

وی با اشاره به تغییر نام یکی از مدارس همدان به عنوان مدرسه «شهدای 30 مهر» عنوان کرد: حماسه 30 مهر را آن طور که باید نشناسانده‌ایم که با این وصف باید در راستای تبیین آن بکوشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه 30 مهر 57 نقطه شروعی برای قیام 13 آبان همان سال شد، گفت: در آن سال شاهد آن بودیم که نقش الگویی رهبر انقلاب اسلامی در دل مردم و دانش‌آموزان تبلوری عینی دارد.

وی با بیان اینکه حماسه 30 مهر همدان باید همچون دیگر قیام‌های مردمی استان‌های کشور در تقویم ملی به ثبت برسد، ابراز کرد: وظیفه ما متولیان بر این است که نقش الگویی دانش‌آموزان را در این رخداد حماسی تبیین کنیم.

حسنی‌محتشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان وجود دارد، افزود: این اتحادیه یک نهاد مقدس اقدامات بسیاری را در زمینه بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان رقم زده است و در برابر آسیب‌ها و هجمه‌ها به تشکیل قرارگاه‌های متعدد و متنوعی برای قشر دانش‌آموزی استان روی آورده که اقدام بسیار شایسته‌ای است.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در حوزه تربیتی و پرورشی کمک‌رسان آموزش و پرورش است، گفت: همکاری بین آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی می‌تواند در بحث واکسینه کردن دانش‌آموزان در برابر هجمه‌های مختلف مؤثر واقع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان در پایان سخنانش با بیان اینکه ایجاد بصیرت دینی و ارزشی از اهداف ویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است، بر لزوم تعامل و ارتباط بین اتحادیه انجمن‌های اسلامی و مدارس صحه گذاشت.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول