اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

واقعه 30 مهر 57 همدان مقدمه حماسه 13 آبان بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: واقعه 30 مهرماه 57 جرقه ظلم‌ستیزی مردم علیه نظام طاغوت بود که به حماسه 13 آبان ماه ختم شد.

واقعه 30 مهر 57 همدان مقدمه حماسه 13 آبان بود

عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از همدان در خصوص واقعه 30 مهر اظهار داشت: در راستای تبیین ارزش‌های اولیه انقلاب اسلامی که منجر به شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد باید برای جوانان الگوهایی را معرفی کنیم که زمان مناسب آن مخصوصاً برای استان همدان 30 مهر ماه است.

وی ادامه داد: در کنار اعتراض‌کنندگان به رژیم طاغوت نقش دانش‌آموزان بسیار پررنگ‌تر بود و دلیل عمده آن باز می‌گردد به اینکه این موضوع در جامعه اشاعه پیدا کرد که یکی از عوامل ساواک جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی  را مورد هتک حرمت قرار گرفت و اعتراض‌ها در استان‌های دیگر نیز شکل گرفته بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: مردم همدان همگام با سایر استان‌ها 30 مهر را یک روز تاریخی برای ایستادگی در مقابل رژیم شاه اعلام کردند و با آمدن به خیابان‌ها به عنوان یک سند برجسته  در تاریخ انقلاب اسلامی این روز را ثبت کردند که باید این روز را به نسل جوان انتقال بدهیم.

وی افزود: دانش‌آموزان امروز ما باید دانش‌آموزان انقلاب را الگو قرار بدهند چرا که ما با این انتقال قطعاً می‌توانیم آینده شفافی را برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بزنیم زیرا ما با تربیت این نسل بازتاب کارهایمان را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ببینیم.

حسنی‌محتشم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آموزش و پرورش بیشترین قشر جمعیتی را در اختیار دارد ما یکی از مدارس را به نام 30 مهر پیشنهاد دادیم تا تغییر نام پیدا کند.

وی یادآور شد: تاکنون آنچنان که در شأن مردم همدان باشد نتوانستیم 30 مهر ماه را و وقایع آن را بیان کنیم که تقریباً همین نقطه عزیمتی شد برای 13 آبان ماه که بعد از 30 مهر ماه شاهد این واقعه بودیم که جرقه ظلم‌ستیزی مردم علیه نظام طاغوت شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان اذعان کرد: امروز نقش ایران در بین کشورهای مسلمان نقش عینی به خود گرفته است و واقعه 30 مهر فرصتی است تا این واقعه را به نسل جدید معرفی کنیم و این فرصتی است که هر سال یک تجدید بیعتی با رهبری داشته باشیم و این روز را به عنوان روز همدان ثبت کنیم.

وی تأکید کرد: در واقعه 30 مهر جامعه دانش‌آموزی نقش پررنگی داشتند که برخی از آنان هم به درجه شهادت نائل آمدند و برخی دیگر امروز در سنگر دیگری خدمت می‌کنند.

حسنی‌محتشم با اشاره به انگیزه مردم همدان در روز 30 مهر ادامه داد: انگیزه ورود مردم به قیام بسیار مهم است چرا که این‌ها با نیت خیرخواهانه وارد این مبارزه علیه رژیم طاغوت شدند.

وی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با ثبت روز 30 مهر ماه همدان را به عرصه ملی معرفی و یادگاری از این حماسه ملی را در تاریخ بر جا بگذاریم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول