اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان خبر داد

وجود 750 هیئت مذهبی در شهرستان زنجان / تنظیم بانک اطلاعاتی هیئت‎های مذهبی در شهرستان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان گفت: 750 هیئت مذهبی در شهرستان زنجان وجود دارد.

وجود 750 هیئت مذهبی در شهرستان زنجان / تنظیم بانک اطلاعاتی هیئت‎های مذهبی در شهرستان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏ الاسلام علیرضا مهران‌فر ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان یک نهاد مردم‌نهاد است که بیشتر اقدامات آن در زمینه برنامه‎ریزی، آموزش و هدایت است.

وی با اشاره به اینکه شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان اقدام به برگزاری دوره‎های آموزشی در سال‎های گذشته کرده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در سال جاری نیز دو دوره آموزشی در سطح شهرستان زنجان برگزار می‎شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه سال گذشته یک دوره آموزشی برای مسئولان هیئت‎های مذهبی برگزار شده است، اضافه کرد: این دوره‎ها در حال حاضر برای آقایان برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سطح استان زنجان بیش از یک‌هزار و 200 هیئت مذهبی وجود دارد، تصریح کرد: در شهرستان زنجان نیز 750 هیئت مذهبی وجود دارد که اکثر این هیئت‎ها در قالب هیئت عزاداری تشکیل شده است.

حجت‎الاسلام مهران‌فر با بیان اینکه در سال گذشته برای 100 هیئت مذهبی توسط شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان مجوز صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد حدود 30 هیئت به عنوان هیئت مذهبی بانوان مجوز گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‎های معنوی هیئت‎های مذهبی یادآور شد: حمایت‎های مالی نیز از هیئت‏ها و برنامه‎های فرهنگی آنها صورت می‎گیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر برای همه هیئت‎های مذهبی قرآن توزیع کرده‏ایم، ادامه داد: قرآن محوری یکی از مهم‎ترین اهداف شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان در اجرای برنامه‎هاست.

وی با اشاره به اینکه تفسیر و قرائت قرآن در هیئت‎های مذهبی از جمله برنامه‎های مورد تاکید شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان به شمار می‎رود، تصریح کرد: این امر یکی از مهم‎ترین دغدغه‎ها است و باید جایگاه قرآن در هیئت‎ها حفظ شود.

مهران‌فر با بیان اینکه مسجد محوری در اجرای برنامه‎ها یکی دیگر از اهداف شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان محسوب می‎شود، یادآور شد: برنامه‎های اجرا شده در هیئت‎های مذهبی باید روحانی محور بوده و حداقل هر هیئتی یک روحانی داشته باشد.

وی به توزیع 10 هزار جلد مجله به عنوان اقلام فرهنگی در هیئت‎های مذهبی شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: توزیع لوح فشرده و کتاب‎های مذهبی از دیگر اقدامات شورای هیئات مذهبی شهرستان است.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان، ارتجاع و بازگشت برخی از هیئت‎های مذهبی به گذشته را از جمله مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: دین اسلام دین تکلیف و مسئولیت و یک دین فعال است و هیئت‎های مذهبی نباید منفعل باشند.

وی همچنین به برگزاری همایش‎هایی در سال جاری اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان هیئت‎های مذهبی در آستانه ماه مبارک رمضان از جمله این اقدامات به شمار می‎رود.

مهران‌فر همچنین به ایجاد بانک اطلاعاتی هیئت‎های مذهبی در شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: جزئیات و اطلاعات همه هیئت‎های مذهبی شهرستان در این بانک تدوین می‏شود.

در ادامه این جلسه مسئول کمیسیون بانوان شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه 70 هیئت قرآنی فعال ویژه بانوان در شهرستان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: در مجموع 100 هیئت ویژه بانوان مجوز فعالیت دارند.

مهری جمشاب با اشاره به اینکه بیشتر هیئت‎های مذهبی بانوان در ماه مبارک رمضان فعال می‎شود، اظهار داشت: این هیئت‎ها در طول سال به صورت جوان‎محور و جوان‎پسند فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان هیئت‎های مذهبی بانوان باید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش داده و به‎روز باشند، ادامه داد: برگزاری دوره‎های آموزشی برای مسئولان هیئت‎های بانوان نیز ضرورت دارد.

مسئول کمیسیون بانوان شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان تصریح کرد: اگر مسئولان فرهنگی هیئت‎های مذهبی در زمینه پژوهش فعال باشند احکام به صورت وارونه منتقل نمی‎شود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول