اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

تولید بیش از 69 هزار تن سیب در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: بیش از 69 هزار تن سیب در شهرستان زنجان تولید شده است.

تولید بیش از 69 هزار تن سیب در زنجان

قدرت‌الله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: عملیات برداشت سیب پاییزه در شهرستان زنجان به مراحل پایانی خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع سطح زیر کشت درختان سیب بارور در شهرستان زنجان 2 هزار و 300 هکتار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: ‌با پیش‌بینی‌های صورت گرفته 69 هزار تن سیب در زنجان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه ارزش اقتصادی سیب برداشتی در شهرستان زنجان هزار و 725 میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: ارقام کشت شده در این شهرستان شامل سیب گلاب، عباسی، رد دلیشز، گلدن دلیشز و شفیع‌آبادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از ارقام مذکور در مساحتی به میزان هزار و 725 هکتار به کشت سیب پاییزه اختصاص دارد، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از محصولات سیب شهرستان زنجان در بازارهای استان‌های همجوار از جمله قزوین و تهران به فروش می‌رسد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه تولید محصول سیب در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: میزان تولید در باغات مجری طرح اصلاح و احیای باغات نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

وی دلیل اصلی رشد چشمگیر تولید در باغات اصلاحی شهرستان زنجان را اجرای برنامه‌های اصلاحی و محلول پاشی باغات با استفاده از کودهای ریز مغذی برای افزایش میوه‌بندی درختان و برنامه چالکود دانست.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول