اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تولید سالانه 4.4 میلیون تن سیب‌زمینی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی گفت: از تولید سالانه 4 میلیون و 400 هزار تن سیب‌زمینی در کشور، 326 هزار تن در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

تولید سالانه 4.4 میلیون تن سیب‌زمینی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به مصرف سرانه محصول سیب‌زمینی در استان اظهار کرد: مصرف سرانه این محصول در کشور 42 کیلوگرم و در استان 47 کیلوگرم بوده که بیش از 5 کیلوگرم از مصرف سرانه کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه سالانه 300 هزار تن از محصول تولید شده به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: با توجه به حجم تولید 96 هزار تنی سیب‌زمینی تابستانه و 230 هزار تنی سیب‌زمینی پائیزه در استان، این مقدار دو برابر نیاز مصرف استان بوده و بخشی از این محصول به کارخانه‌های فرآوری و همچنین خارج از کشور صادر می‌شود.

محمدیان با اشاره به افزایش تقاضای این محصول در بازار مصرف استانی در چند سال اخیر گفت: با توجه به این مسئله، براساس اجرای برنامه‌های آموزشی و نظارتی مدیریتی توسط سازمان جهادکشاورزی استان، توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی زیرکشت این محصول، کنترل میزان مصرف کودهای شیمیایی و جایگزینی این کودها با کودهای زیستی، ایجاد صنایع بسته‌بندی و فرآوری در استان، توسعه انبارهای ذخیره‌سازی محصول و نیز اهتمام در ایجاد مراکز سورتینگ و بسته‌بندی محصول سیب‌زمینی و پیاز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود: این اقدامات در روند ایجاد امکان برای تولید اقتصادی، افزایش بهره‌وری، کاهش استفاده از منابع تولید در بخش و ایجاد زمینه لازم برای تولید بهینه و دسترسی آسان به محصول توسط جهادکشاورزی استان دنبال می‌شود و با توجه به کاهش اراضی زیرکشت، نه تنها در استان با کاهش تولید این محصولات مواجه نبوده‌ایم بلکه افزایش تولید این محصولات نشانگر اجرای درست برنامه‌های توسعه‌ای در بخش زراعی بوده است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول