اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

تولید 320 هزار تن سیب در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استفاده از طرح اصلاح و احیا در باغات قدیمی و انجام برنامه جوان‌سازی، سبب تولید 320 هزار تن سیب در باغات فارس در سال جاری شده است.

تولید 320 هزار تن سیب در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: استان فارس با برخوردار بودن از 26 هزار هکتار باغ سیب و تولید سالانه افزون بر 300 هزار تن از این محصول توانسته است به مقام سوم کشوری دست یابد.
خرد افزود: دو شهرستان اقلید با 8 هزار هکتار و سپیدان با 6 هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت، از مهم‌ترین شهرستان‌های این استان در زمینه تولید سیب هستند.
وی ارقام «رد دلیشز» و «گلدن دلیشز» را از مهم‌ترین ارقام سیب در این استان عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر ارقام جدیدی مانند «گلاب کهنز»، «گالا»، «گرانی اسمیت»، «فوجی» و «برابرن» نیز وارد فارس شده است.
خرد خاطرنشان کرد: میزان تراکم کاشت در باغاتی که پایه‌های بذری در آنها کشت شده، از 200 تا 400 اصله در هر هکتار است و این در حالی است که پایه‌های رویشی از یک‌هزار تا 3 هزار اصله در هر هکتار کشت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به موفقیت یکی از باغداران سپیدان در تولید 151 تن و 800 کیلو سیب در هر هکتار و شکستن رکورد کشوری اشاره کرد و گفت: رعایت اصول فنی در مبارزه با آفات و امراض توسط کلینیک‌های گیاه پزشکی، جوان‌سازی باغات و همچنین به کارگیری کود کمپوست به جای کود شیمیایی سبب شد تا این باغ به رکورد تازه‌ای در برداشت محصول سیب دست یابد.
خرد تصریح کرد: در حال حاضر سپیدان در دو شاخص سطح زیر کشت و میزان تولید دارای رتبه دوم استانی است.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی دو سایت مدیریت تلفیقی به روش مدرسه در مزرعه و دستورالعمل برای تولید محصول سالم در شهرستان سپیدان از جمله اقدامات انجام شده در راستای افزایش کمی و کیفی محصول سیب در استان فارس بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاوری استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد بسترسازی مناسب، بتوان زمینه را برای عرضه مستقیم این محصول و جلوگیری از ضایع شدن حقوق تولید کننده فراهم آورد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول