اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد:

تولید 750 هزار تن سیب در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان تولید سیب در آذربایجان غربی 750 هزار تن است.

تولید 750 هزار تن سیب در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدرضا اصغری ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار کشور سیب درختی که با حضور نمایندگانی از استان‌های فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در سالن جلسات حوزه استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد،‌ اظهار داشت: بیش از 90 درصد بسته‌بندی‌های سیب درختی تولیدی استان آذربایجان غربی در جعبه‌های پلاستیکی است.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه بسته‌بندی سیب درختی به باغداران استان، تصریح کرد: از طریق رسانه ملی به باغداران در زمینه بسته‌بندی سیب آموزش‌های لازم ارائه شده است و این آموزش‌ها توانسته تاثیر زیادی در ارتقای بسته‌بندی سیب داشته باشد.
این مسئول با اشاره به میزان تولید سیب در آذربایجان غربی،‌ افزود: میزان تولید سیب در آذربایجان غربی 750 هزار تن است.
اصغری با اشاره به موجودی سیب در سردخانه‌های استان، خاطرنشان کرد: بیش از 450 هزار تن سیب در سردخانه‌های استان وجود دارد که از این میزان 300 هزار تن در ارومیه است.
وی هرس به موقع،‌ کوددهی و ارائه آموزش‌های لازم در زمینه ترویج کشاوری را در افزایش کیفیت سیب تولیدی موثر عنوان کرد و گفت: با توجه به آموزش‌های ارائه شده شاهد افزایش سطح کیفی تولیدات سیب و کاهش سیب صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی هستیم.
این مسئول بر تشکیل تیمی برای تعیین میزان موجودی سردخانه‌های استان تاکید کرد و اظهار داشت: برای تعیین میزان دقیق سیب تولیدی استان باید تیمی در این زمینه تشکیل شود تا آمار دقیقی از میزان ذخیره سیب درختی در استان را به دست آوریم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: اغلب محصولات موجود در سردخانه‌‌ها محصول باغداران است اگر صادرات انجام شود باغداران متضرر می‌شوند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول