اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید بیش از 150 تن سیب در هر هکتار صورت گرفت؛

سپیدان رکود تولید سیب در کشور را شکست

خبرگزاری فارس: باغدار سپیدانی با تولید بیش از 150 تن سیب در هر هکتار رکورد تولید این محصول را در سطح کشور شکست.

سپیدان رکود تولید سیب در کشور را شکست
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهار داشت: باغدار نمونه سیب درختی شهرستان سپیدان با تولید 151 هزار و 800 تن در هکتار رکورد تولید این محصول در هکتار را در سطح استان فارس و کشور شکست.
محمد راحمی افزود: سپیدان از قطب‌های باغبانی استان فارس و کشور است و با داشتن حدود 7 هزار هکتار باغ سیب یکی از مناطق مستعد تولید این محصول است.
وی طی بازدیدی که از باغ باغدار نمونه این شهرستان انجام داد گفت: هر ساله باغات تولید کنندگان نمونه با حضور کارشناسان استانی، شهرستانی و نماینده وزارتخانه جهاد کشاورزی کیل‌گیری و میزان تولید محصول مشخص می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: امسال از کیل‌گیری به عمل آمده از باغ باغدار نمونه سپیدان در سطح 12 هکتار سیب رقم رد (قرمز) با حضور نمایندگان وزارتخانه، استان فارس و این شهرستان با توجه به یک‌نواختی باغ و تک رقم بودن، میانگین برداشت محصول در هکتار 8،151 تن به دست آمد که این میزان در نوع خود یک رکورد در سطح کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کل تولید این باغدار با احتساب سطح کل بیش از یک‌هزار و 800 تن باشد و این در حالیست که این باغدار نمونه در سال‌های 87 و 88 نیز به عنوان تولید کننده نمونه سیب در سطح این شهرستان و استان فارس انتخاب شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح کرد: از جمله عواملی که سبب این موفقیت شده است را می‌توان به استفاده باغدار از راهنمایی‌های کارشناسان باغبانی، به کارگیری مواد آلی مانند کمپوست، استفاده مؤثر و بهینه از نهاده‌ها و انجام به موقع عملیات باغبانی اشاره کرد که علاوه بر میزان تولید بی‌نظیر سیب در واحد سطح گامی مهم در تولید محصول سالم برداشته شده است.
راحمی با توجه به پتانسیل این شهرستان در تولید سیب خاطرنشان کرد: در صورتی که باغداران سپیدانی در 50 درصد از کل سطح زیر کشت این شهرستان به این تولید دست یابند پیش‌بینی می‌شود سپیدان سالانه حدود 450 هزار تن سیب روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول