اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی در تولید سیب‌زمینی چهارم کشوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی بعد از استان‌های همدان، اردبیل و اصفهان، رتبه چهارم کشوری در تولید سیب‌زمینی را از آن خود ساخت.

آذربایجان‌شرقی در تولید سیب‌زمینی چهارم کشوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در حاشیه برگزاری جشن برداشت سیب‌زمینی در شهرستان هریس با اعلام اینکه 4 هزار تن سیب‌زمینی امسال صادر شده است،تصریح کرد: صادرات این محصول با توجه به تولید مازاد نیاز استان و در راستای حمایت از تولید کننده صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی برای صادرات 20 هزار تن سیب‌زمینی از آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری انجام پذیرفته است.
وی با اعلام اینکه در سال‌جاری 10 هزار و 270 هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت محصول سیب‌زمینی قرار گرفته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود 334 هزار تن محصول سیب‌زمینی از این مزارع برداشت شود.
محمدیان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان، صادرکننده‌ها متعهد هستند محصول سیب‌زمینی مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری کنند، ادامه داد: به بهره‌برداران توصیه می‌کنیم با عرضه تدریجی این محصول به بازارهای مصرف،از کاهش قیمت محصول تولیدی جلوگیری کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی از کاشت محصولات کم مصرف آبی همچون کلزا، گلرنگ، پسته و زعفران به جای محصولات پرمصرف آبی همچون سیب‌زمینی و پیاز افزود: در بحث تبدیل اراضی به آبیاری تحت فشار در سال‌جاری کمک‌های بلاعوض دولت از 70 درصد به 85 درصد افزایش یافته و تلاش شده ضمن کاهش بروکراسی اداری در اراده تسهیلات بانکی، سند مشاع نیز به عنوان وثیقه بانکی مورد پذیرش قرار گیرد.
وی، به 230 هزار تن محصول مازاد سیب‌زمینی استان اشاره کرده و افزود: یک واحد بسته‌بندی و سورتینگ هم اکنون در استان مشغول به خرید و صدور سیب‌زمینی بوده و یک واحد دیگر نیز در شرف راه‌اندازی است که با افتتاح
این واحد جدید، ضمن افزایش صادرات سیب‌زمینی استان، مشکلی در زمینه تولید و عرضه این محصول در آذربایجان شرقی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول