اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی دماوند:

تولید سیب دماوندی به 233 هزار تن رسید

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از افزایش تولید محصول سیب درختی مناطق مختلف این شهرستان به 233 هزار تن در سال جاری خبر داد.

تولید سیب دماوندی به 233 هزار تن رسید

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: سیب، اصلی‏ترین محصول باغی شهرستان دماوند محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: شهرت سیب دماوند به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی رسیده و امروز نام این محصول مرغوب بسیار از سایر همنوعانش شنیده می‏شود.

خلیلی از تلاش برای تبدیل سیب دماوند به برندی جهانی خبر داد و افزود: سیب دماوند از چنان کیفیتی برخوردار است که می‏توان آن را به برندی جهانی تبدیل کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: از این رو، مجموعه جهادکشاورزی شهرستان دماوند با مساعدت سایر مسئولان شهرستان قصد بر تبدیل آن به برندی جهان دارد.

وی خواستار افزایش میزان تولید در واحد سطح محصول سیب شد و افزود: در برهه کنونی، کشاورزی صنعتی وابسته به دانش و فناوری روز جهان به شمار می‏آید.

خلیلی تصریح کرد: بنابراین بهره‏برداران سطوح مختلف کشاورزی سطح شهرستان دماوند نیز باید امور تولیدی خود به دانش تجهیز کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دماوند اضافه کرد: باید با محور قرار دادن علم و استفاده بهینه از ملزومات تولید، محصولی مرغوب‏تر، سالم‏تر و در سطح زیرکشتی کمتر را به بازارهای جهانی عرضه سازیم تا در این زمینه از بازار رقابتی جهان باز نمانیم.

وی ادامه داد: اگر سیب دماوند بتواند به جهت میزان تولید با دیگر رقبای خود برابری کند، کیفیت بالای آن گوی رقابت را از سایران می‏رباید.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول