اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

تولید 35 درصد سیب کشور در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی 35 درصد سیب کشور را تولید می‌کند.

تولید 35 درصد سیب کشور در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب که در سالن آمفی‌تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی برگزار شد، ‌اظهار داشت: وقتی در حوزه سیب بحث می‌شود ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی خود را بروز می‌دهند.

وی تصریح کرد: تولیدات استان آذربایجان‌غربی طوری شکل گرفته است که حرکت‌های صنعتی استان را در این حوزه تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری‌ که 35 درصد کل سیب تولیدی کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

این مسئول با اشاره به موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی باید این مزیت ارتقا یافته و حفظ شود.

دیزج‌نژاد با بیان اینکه نگاه آمایشی به نقاط جغرافیایی کشور داریم، افزود: آذربایجان‌غربی استعداد کشاورزی بالایی دارد و نیاز است با نوآوری که داریم بتوانیم این چرخه را به صورت پایدار تعریف کنیم.

وی ادامه داد: به لحاظ وجود بستر دانشگاهی در استان وضعیت قابل قبول بوده ولی ارتباط صنعت و دانشگاه در سطح کشور و استان ضعیف است.

وی با اشاره به افتتاح کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب در استان آذربایجان‌غربی گفت: کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب منشأ حرکت جدید در استان است و می‌تواند گام مهمی در راستای تحولات استان بردارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی وجود کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب را در رشد اقتصادی استان مهم اعلام کرد و اظهار داشت: شناسایی آسیب‌های بخش صنعت و کشاورزی مورد تاکید است و بر این اساس بنا شده از خدمات مهندسی حوزه کشاورزی در بخش صنعت بهره‌مند شویم که تاکنون این نگاه در استان اجرایی نشده است.

دیزج‌نژاد افزود: امید است کانون هماهنگی دانش و صنعت سیب مرجع ظهور و بروز اندیشه‌های جدید و نو باشد تا در حوزه اقتصادی بحث تجاری‌سازی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول