اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه اعلام کرد:

ثبت رکوردهای تولیدات زراعی در قروه/ قیمت سیب‌زمینی دغدغه سیب‌زمینی‌کاران

خبرگزاری فارس: سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه گفت: در سال زراعی رکوردهای تولیدی زراعی و باغی خوبی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

ثبت رکوردهای تولیدات زراعی در قروه/ قیمت سیب‌زمینی دغدغه سیب‌زمینی‌کاران
خسرو کریمی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در این شهرستان رکوردهای تولیدی مهمی در زمینه محصولات زراعی و باغی توسط کشاورزان منطقه به ثبت رسیده که امیدواریم در مقام‌های کشوری نیز لحاظ شود.
وی از تولید گندم آبی با رکورد تولید 11 هزار و 757 کیلوگرم در هکتار خبر داد و افزود: 3 هزار و 729 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید گندم دیم، 2 هزار و 142 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید جو دیم و 10 هزار و 289 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید جو آبی و 5 هزار و 857 کیلوگرم در هکتار رکورد تولید کلزا در شهرستان قروه در سال زراعی جاری و گذشته بوده است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه در ادامه بیان داشت: رکورد تولید سیب‌زمینی 103 هزار و 333 کیلوگرم در هکتار، سیب درختی 150 تن در هکتار و انگور نیز 27 تن در هکتار بوده که این رکوردها در منطقه بسیار حائز اهمیت است.
کریمی‌پناه یادآور شد: امیدواریم در سال زراعی جاری از 96 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی منطقه 490 تن تولید محصولات زراعی داشته باشیم که حدود 10 درصد افزایش تولید را نسبت به سال قبل خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: از سطح 160 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی شهرستان قروه امکان تولید 450 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سال زراعی پیش‌بینی می‌شود.
 
*قیمت سیب‌زمینی دغدغه سیب‌زمینی‌کاران
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قروه افزود: با وجود رکورد تولید بیش از 103 هزار کیلوگرم سیب‌زمینی در هکتار در این شهرستان، کاهش قیمت سیب‌زمینی، دغدغه‌های تولید کننده آن را افزایش داده است.
وی با تأکید بر تولید محصولات ارگانیک و افزایش راندمان تولید درمزارع و اراضی کشاورزی قروه بیان داشت: جذب و به کارگیری کارشناسان کشاورزی در شهرستان قروه، ما را به این اهداف نزدیک کرده اما دغدغه‌های تولید کنندگان بسیار مهم است.
سرپرست جهاد کشاورزی قروه در پایان خاطرنشان کرد: وجود بیش از 160 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی در این منطقه با بیش از 15 هزار بهره‌بردار امکان تولید 450 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی را در شهرستان قروه ایجاد کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول