اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ‌شرقی خبر داد

تولید 560 هزار تن سیب درختی در آذربایجان‌شرقی‌

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌‌شرقی از تولید 560 هزار تن سیب درختی در استان طی سال‌‌جاری خبر داد

تولید 560 هزار تن سیب درختی در آذربایجان‌شرقی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم جشنواره سیب در مراغه، هدف از برگزاری جشن سیب را حضور مسئولان در کنار کشاورزان برای بررسی مشکلات و ظرفیت‌های بخش کشاورزی مراغه اعلام کرد.

وی افزود: مراغه قطب تولید سیب در آذربایجان‌‌شرقی است و سالانه نزدیک به 230 هزار تن سیب درختی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مراغه بیش از 7 هزار باغ سیب ‌بارور دارد، افزود: بیش از 30 درصد محصول سیب آذربایجان‌شرقی در مراغه تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی میزان تولید سیب در استان را در سال‌جاری 560 هزار تن اعلام کرد و افزود: این استان 38 هزار هکتار باغات سیب دارد و بیش از نیمی از باغات استان را باغات سیب به خود اختصاص داده است.

وی گفت: استان آذربایجان‌شرقی در تولید 19 محصول باغی رتبه‌های اول تا پنجم کشوری را دارد.

محمدیان با بیان اینکه تولید 120 هزار تن انواع سیب، 22 هزار تن گوجه درختی و بیش از 16 هزار تن انواع میوه‌های هسته‌دار جایگاه نخست در تولید محصولات باغی استان را در اختیار این شهرستان قرار داده است، افزود: بیش از 26 نوع انگور در این شهرستان تولید و پس از فرآوری به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به جایگاه ممتاز مراغه در تولید انگور و همچنین تجربه بالای باغداران این شهرستان در تولید انواع این محصول در استان و کشور گفت: به طور متوسط سالانه بیش از 15 هزار و 800 تن انواع انگور در شهرستان مراغه تولید و فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه استان از نظر کشوری در تولید محصولات باغی اضافه کرد: آذربایجان‌شرقی بعد از استان‌های مازندران، فارس و آذربایجان‌غربی رتبه چهارم تولید محصولات باغی در کشور را در اختیار دارد و این محصولات از 117 هزار هکتار باغات مثمر حاصل می‌آید که در حال حاضر 85 درصد از این سطوح را، باغات بارور تشکیل می‌دهند.

محمدیان با بیان اینکه اکثر میوه‌های تولیدی در این باغات مربوط به میوه‌های مناطق سردسیری مانند سیب بوده است، گفت: 15 درصد از مجموع میوه‌های تولید شده در باغات این استان را میوه‌هایی نظیر زردآلو، گلابی، آلو، هلو، شلیل، آلبالو، توت، گیلاس،گردو و بادام تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول