اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد

تولید 230 هزار تن محصول سیب‌زمینی پاییزه در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید 230 هزار تن سیب‌زمینی پاییزه در استان خبر داد.

تولید 230 هزار تن محصول سیب‌زمینی پاییزه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ایوب ایرانیفام صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به میزان 230 هزار تنی محصول پاییزه سیب‌زمینی استان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته توسط این معاونت، محصول تولیدی برای جلوگیری از افزایش و کاهش تصنعی قیمت و تضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این محصول، به تدریج برداشت و به بازار مصرف روانه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در مدیریت منابع تولید بخش زراعی، افزود: کنترل نحوه و میزان برداشت محصول توسط بهره‌برداران در فصل برداشت، نیازسنجی بازار مصرف و هدایت محصول به بازار مناطق مختلف استان، هماهنگی با سازمان تعاون روستایی در ایجاد امکان برای خرید محصول و فراهم‌آوری شرایط انبار کردن محصول توسط تعاونی‌های تولید در شهرستان‌های تولیدکننده این محصول از جمله اقدامات این معاونت است.

ایرانیفام گفت: این اقدامات در اعمال مدیریت لازم بر بازار تولید و مصرف در روند جلوگیری از تضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده و ورود واسطه‌های غیرضروری به چرخه تولید ـ مصرف محصولات کشاورزی به خصوص محصولات پرمصرف است.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان با دقت و جدیت تمام برنامه توسعه کشاورزی، استفاده بهینه از منابع تولید را در استان دنبال می‌کند.

ایرانیفام افزود: توسعه آبیاری تحت فشار در اراضی زیرکشت به منظور کاهش استفاده از آب در بخش کشاورزی برای اعمال مدیریت دقیق بر نحوه تولید و کاهش قیمت تمام شده در کنار تغییر الگوی کشت بر اساس توانمندی شهرستان‌ها در تولید محصولات خاص و ظرفیت‌های موجود در سطح اراضی زراعی و باغی آن توسط این معاونت دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: کاهش اراضی زیرکشت پیاز و سیب‌زمینی در استان و افزایش راندمان تولید این محصولات از جمله دستاوردهای مهم این طرح در استان بوده است.

وی گفت: تعمیم اقدامات توسعه‌ای در تولید سایر محصولات زراعی و باغی که در دستور کار اجرایی قرار گرفته، در آینده خواهد توانست چهره متفاوتی از کشاورزی آذربایجان‌شرقی را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول