اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

برداشت 3 هزار تن محصول هسته‌دار در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت 3 هزار و 346 تن محصولات هسته‌دار در استان در سال جاری خبر داد.

برداشت 3 هزار تن محصول هسته‌دار در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: مقدار 2 هزار و 673 تن انواع میوه‌های هسته‌دار شامل آلبالو، گیلاس، گوجه، آلو، هلو، شلیل و زردآلو از 384 هکتار با‌غ‌های میوه استان برداشت شده است.

وی افزود: تولید میوه‌های ریزدانه از قبیل انواع انگور و توت 12 هزار و 719 تن بوده است و مجموع ارزش ریالی این محصولات 175 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: برداشت انواع میوه‌های خشک شامل پسته، گردو و بادام در اواخر تابستان انجام می‌شود و تولید این محصولات به مقدار 22 هزار و 964 تن و ارزش ریالی یک‌هزار و 687 میلیارد ریال است.

هادربادی اضافه کرد: هزینه‌های تولید، بسته به نوع محصول باغی و مدیریت اعمال شده در شهرستان‌های خراسان جنوبی متفاوت است و نیاز به بررسی و تعیین دقیق هزینه‌های مختلف کارگری، نهاده‌ها و سم‌پاشی دارد، ولی به‌ طور متوسط هزینه‌های تولید به ازای هر هکتار باغ میوه در این استان 35 میلیون ریال است. 

وی ادامه داد: اولویت اصلی محصولات باغی خراسان جنوبی محصولاتی است که با شرایط خشکی و کم‌آبی سازگار بوده و از مزیت نسبی برخوردار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در بین محصولات باغی خراسان جنوبی زرشک، عناب، انار، زعفران، بادام و پسته با شرایط خشک سازگاری بهتر داشته است و بیشتر مورد توجه هستند؛ این محصولات در ایجاد اشتغال و درآمدزایی باغداران بسیار موثرند همچنین سایر محصولات باغی در این استان بیشتر جنبه معیشتی و مصرف داخلی خانوار را دارند.

هادربادی افزود: در بین میوه‌های ذکر شده بیشترین مقدار تولید مربوط  به انواع انگور با 11 هزار و 211 تن بوده است و قسمت عمده این محصولات در خراسان جنوبی مصرف شده و حدود 30 درصد به  استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول