اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: 98 درصد از زرشک کشور در استان تولید می‌شود.

98 درصد زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در جلسه دیدار چند تن از سرمایه‌گذاران آلمانی با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب خراسان جنوبی بخش کشاورزی و وجود محصولات استراتژیکی از قبیل زرشک، عناب و زعفران است.

وی با بیان اینکه 98 درصد از زرشک کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه زرشک دارای خواص بسیار فراوان است اما به دلایل مختلف این محصول مهم برای مردم سایر ملل و حتی هموطنان نیز ناشناخته باقی مانده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این محصول مهم علاوه بر خواص دارویی دارای کاربردهای زیادی در زمینه‌های صنعتی و مصارف خانگی است و باید برای شناساندن این محصول و ارزش‌های آن بیش از پیش تلاش کنیم.

رشید یادآور شد: در این زمینه آماده هر گونه همکاری و مشارکت با شرکت‌های آلمانی برای بررسی دقیق خواص این محصول استراتژیک و بسته‌بندی مطلوب آن هستیم تا بتوانیم این محصول را بیشتر در دنیا معرفی کرده و زمینه توسعه آن را در استان فراهم کنیم و با ایجاد ارزش افزوده درآمد واقعی کشاورزان را نیز افزایش دهیم.

وی عناب و زعفران را از دیگر محصولات استراتژیک این استان دانست و افزود: به دلایل مختلف از جمله وجود واسطه‌ها و یا نبود صنایع بسته‌بندی و عدم فرآوری مطلوب، درآمدی که برای کشاورزان از محل محصولات استراتژیک استان حاصل می‌شود نسبت به زحمات فراوانی که متحمل می‌شوند بسیار اندک است.

استاندار خراسان جنوبی کشاورزی را یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی در این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند ساله در استان بخش کشاورزی مورد تهدید قرار گرفته است و درصددیم با اتخاذ تدابیر لازم از جمله استفاده از روش‌های نوین آبیاری و یکپارچه‌سازی اراضی این مشکل را برطرف کنیم.

رشید با اشاره به اینکه انار و پسته از دیگر محصولات مهم کشاورزی خراسان جنوبی است، اظهار کرد: با اقدامات بسیار خوبی که در اتاق تعاون استان و نیز بخش خصوصی صورت گرفته است، شرایط و زیرساخت‌های لازم برای هر گونه همکاری با شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذار آلمانی در تمامی زمینه‌ها به ویژه مباحث کشاورزی فراهم است.

وی بازار خراسان جنوبی را فرصتی طلایی برای استفاده تجار و بازرگانان دانست و تصریح کرد: توسعه کشاورزی در این منطقه به طور حتم توسعه اقتصادی و در نهایت پیشرفت استان را به همراه دارد بنابراین آماده هر گونه مشارکت و همکاری در این زمینه هستیم.

استاندار خراسان جنوبی وجود امنیت پایدار را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم برای ارتقای سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: وجود مردمی متدین و مهمان‌نواز با پایبندی به ارزش‌های والای انسانی و اسلامی سبب شده تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این استان بیش از پیش فراهم باشد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول