اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

احداث 3 کارخانه فرآورده‌های‌ لبنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سه کارخانه فرآورده‌های لبنی به ظرفیت 57 هزار تن در استان در حال احداث است.

احداث 3 کارخانه فرآورده‌های‌ لبنی در خراسان جنوبی

به گزارش خبر‌گزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: هفت واحد کارخانه شیر با ظرفیت 50 هزار تن در خراسان جنوبی وجود دارد که پنج واحد آن با ظرفیت 32 هزار تن در سال مشغول فعالیت است.

وی افزود: تمامی شیر پاستوریزه مورد نیاز خراسان جنوبی توسط این هفت کارخانه تامین می‌شود و تولید بیشتر این کارخانه‌ها محدود به شیر پاستوریزه، ماست، دوغ، کره و پنیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: سه کارخانه شیر جدید به ظرفیت 57 هزار تن در سال در خراسان جنوبی در حال احداث بوده و تعداد تولیدکنندگان شیر دارای پروانه بیش از 250 نفر است اما با توجه به پراکنش و تغییرات موجود و خود‌مصرفی شیر تعداد تولید‌کنندگان شیر سنتی به‌ طور دقیق مشخص نیست.

هادربادی تصریح کرد: تولید شیر در سال گذشته 115 هزار و 200 تن بوده است که پیش‌بینی می‌شود حداقل به میزان سال قبل تولید شیر داشته باشیم و از نظر میزان تولید شیر، خراسان جنوبی در حال حاضر در رتبه 22 کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین شیر تولیدی خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند با تولید بیش از 37 هزار تن در سال است و روزانه حدود 60 تن شیر به خارج استان و به خراسان رضوی صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان تولید شیر در فصول بهار و تابستان است و مجموع گاوداری‌های شیری دارای پروانه‌(صنعتی - روستایی) در سطح استان بیش از 250 واحد با ظرفیت دام مولد بیش از 6 هزار و 200 رأس است.

هادربادی اظهار کرد: از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به تمامی واحدهای تولید‌کننده دارای پروانه به منظور افزایش بهره‌وری و برای بهسازی یا بهینه‌سازی واحد گاوداری امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تا‌کنون 17 نفر از متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت طرح توسعه بخش کشاورزی به منظور احداث، تجهیز و بهسازی گاوداری‌های شیری و همچنین ایجاد مراکز جمع‌آوری شیر در مجموع به مبلغ 75 هزار و 768 میلیون ریال به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول