اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

کشاورزی در خراسان جنوبی امنیت‌محور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه این استان دانست و گفت: کشاورزی در خراسان جنوبی امنیت‌‌محور است.

کشاورزی در خراسان جنوبی امنیت‌محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی عصر امروز در جمع مردم شهرستان خوسف، بخش کشاورزی را یکی از محورهای توسعه کشور و خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: کشاورزی در این استان امنیت‌محور است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی دارای زیرمجموعه‌هایی از قبیل منابع طبیعی و آبخیزداری، تعاون روستایی، دامپزشکی و امور عشایر است که این زیرمجموعه‌ها خانوده‌ای به نام جهاد کشاورزی را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایران یک‌سوم بارندگی جهان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: یک‌دوم بارندگی کشور در خراسان جنوبی انجام می شود ظاهر قضیه این طور به نظر می‌رسد که کشاورزی در این استان تعطیل و بی‌ اهمیت باشد اما اهمیت کشاورزی در خراسان جنوبی نیز از میانگین کشوری بالاتر است.

هادربادی، 30 درصد اشتغال و 20 درصد ارزش افزوده استان را مربوط به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: با وجود خشکسالی‌های چندین ساله در این منطقه اما بخش کشاورزی توانسته در بحث اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم استان بسیار کارآمد و موثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و اقدامت بسیار خوبی طی این سالها به ویژه در دولت نهم و دهم در بخش کشاورزی خراسان جنوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته 2 هزار و 450 هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان انجام شده و امسال نیز کشاورزان استان متقاضی اجرای این طرح در 7 هزار و 500 هکتار هستند که این اقدامات در خراسان جنوبی بی‌سابقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان خوسف در بخش کشاورزی دارای استعدادهای فراوانی است که باید زیرساخت‌های لازم را در بخش کشاورزی این شهرستان فراهم آوریم تا روند درآمدزایی و اقتصادی این منطقه تسریع یابد.

هادربادی تصریح کرد: اگر چه تامین امنیت استان و منطقه بر دوش نیروهای مسلح است اما بخش کشاورزی در خراسان جنوبی امنیت‌محور است و اجرای طرح‌های مختلف کشاورزی در این استان مرزی سبب شده تا روند مهاجرت مردم کم و در برخی نقاط مهاجرت معکوس صورت گیرد.

وی یادآور شد: امروز بیشتر صنایع بخش کشاورزی در خراسان جنوبی فعال است چرا که نهاده‌های آنها در داخل استان تولید و تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از وجود 700 واحد مرغداری در این استان خبر داد و افزود: بخش کشاورزی تاثیر مستقیم بر سلامت و امنیت غذایی دارد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول