اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به قبل از انقلاب

تولیدات کشاورزی ایران 4 برابر افزایش داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: میزان تولیدات محصولات کشاورزی کشور قبل از انقلاب 25 میلیون تن بود اما در سال گذشته به 107 میلیون تن رسیده که نشان از رشد 4 برابری تولیدات کشاورزی دارد.

تولیدات کشاورزی ایران 4 برابر افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی در چهارمین جلسه شورای مرکزی بسیج مهندسان خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی مفتخر به این است که لقب پر افتخار سنگرسازان بی‌سنگر را از امام (ره) دریافت کرده است و تقدیم 36 شهید، 120 جانباز، پنج آزاده و اعزام پنج هزار نیرو در ایام دفاع مقدس توسط کارکنان بخشی از افتخارات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: کشاورزی در ایران اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است به طوری که بیش از 20 درصد اشتغال و بیش از 30 درصد حجم صادرات غیر نفتی کشور مربوط به بخش کشاورزی است.

هادربادی بخش کشاورزی را مولد عنوان کرد و افزود: این بخش مابقی بخش‌ها را به حرکت در می‌آورد.

وی یادآور شد: میزان تولیدات محصولات کشاورزی کشور قبل از انقلاب 25 میلیون تن بود اما در سال گذشته به 107 میلیون تن رسیده است که این مهم نشان از رشد چهار برابری تولیدات کشاورزی در کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: کشوری که نتواند مواد غذایی خود را تولید و تامین کند حتی اگر قدرت نخست اقتصادی باشد دچار مشکل می‌شود لذا اقتدار ملی در خودکفایی ملی شکوفا می‌شود.

هادربادی اضافه کرد: با وجود خشکسالی‌ها، بادهای 120 روزه و خرده مالکی که بلای جان بخش کشاورزی شده است، اهمیت بخش کشاورزی در خراسان جنوبی از متوسط کشوری بالاتر است؛ دلیل اصلی نیز این است که کشاورزی فقط تولید محصول نیست بلکه در وهله نخست امنیت‌محور است و در وهله بعدی تولید و صنعت را به دنبال دارد و در حوزه سلامت نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی در ارتباط با  کارگروه توسعه بخش کشاورزی و اقدامات انجام شده اظهار کرد: هدف از ایجاد این کارگروه ارتقای تولید، افزایش بهره‌وری و اشتغال، در اختیار گذاشتن زمین به افرادی که در تولید نقش دارند و جلوگیری از واگذاری زمین به افرادی که در تولید نقش ندارند، است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون 185 جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در خراسان جنوبی و شهرستان‌های این استان برگزار شده است.

هادربادی یادآور شد: در مجموع تاکنون یک هزار و 556 طرح با اعتبار 973 میلیون و 421 هزار ریال و اشتغال 2 هزار و 619 نفر مصوب و به بانک کشاورزی معرفی شده است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول