اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

686 تن آلو در خراسان جنوبی برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان سطح زیر کشت محصولات گوجه و آلوی این استان را 232 هکتار دانست و گفت: امسال 686 تن آلو در خراسان جنوبی برداشت می‌شود.

686 تن آلو در خراسان جنوبی برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی عصر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش کشاورزی در خراسان جنوبی یکی از محورهای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در این استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است، تصریح کرد: درآمدزایی، اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم این منطقه که وابسته به بخش کشاورزی هستند از از جمله شاخص‌هایی است که توسط بخش کشاورزی محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 30 درصد اشتغال و 20 درصد ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: با تمام مشکلات و با وجود خشکسالی‌های پی‌درپی در خراسان جنوبی اما بخش کشاورزی توانسته در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی، سطح معیشتی و اشتغالزایی مردم این منطقه مثمر ثمر واقع شود.

هادربادی یادآور شد: تسطیح و یکپارچه‌سازی، ایجاد استخرهای دو منظوره، توسعه باغات، جایگزینی شیوه‌های نوین آبیاری با شیوه‌های سنتی و استفاده از روش‌های نو و جدید کشاورزی می‌تواند در مصرف بهینه آب و خاک مفید و موثر باشد.

وی میزان سطح زیر کشت محصولات گوجه و آلوی خراسان جنوبی را 232 هکتار دانست و اظهار کرد: در سال جاری میزان برداشت آلو در این استان 686 تن برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان تولید آلو طی سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته از دو درصد رشد برخوردار است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات گوجه و آلوی خراسان جنوبی در شهرستان‌های زیرکوه و قاینات با مساحت 72 هکتار است.

هادربادی تصریح کرد: در ارتباط با تعداد بهره‌برداران محصول آلو اطلاعات آماری مستند در این استان وجود ندارد ولی با توجه به وضعیت خرده‌مالکی خراسان جنوبی تعداد 3 هزار خانوار در کاشت و پرورش آلو اشتغال دارند.

وی افزود: ارزش ریالی تولید گوجه و آلوی سال جاری این استان رقمی بیش از 13 میلیارد ریال است و پیش‌بینی می‌شود در اکثر مناطق برداشت آلو تا اواسط مهر‌ ماه سال جاری به پایان برسد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول