اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

آغاز خرید توافقی زرشک و انار در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز خرید توافقی محصولات زرشک و انار در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آغاز خرید توافقی زرشک و انار در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش کشاورزی در استان به عنوان یک بخش تولیدی و اشتغال‌زا به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان محور توسعه است، تصریح کرد: با فراهم کردن بیش از پیش زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی و توجه بیشتر به این بخش می‌توانیم روند توسعه و پیشرفت استان را سرعت بخشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مولد است و دیگر بخش‌ها را به حرکت در می‌آورد، افزود: تامین غذا یکی از مولفه‌های اقتدار ملی است و کشورهایی بیشتر توسعه یافته‌اند که به بخش کشاورزی توجه کرده‌اند.

هادربادی یادآور شد: در خراسان جنوبی و کشور کشاورزی امنیت‌‌محور است و با توجه بیشتر به این بخش می‌توانیم در خودکفایی اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود خشکسالی‌های چند ساله بیشتر منابع آبی شامل قنات‌ها و چاه‌ها کم آب شده، خشک شدند و یا کیفیت آب آنها کاهش پیدا کرده است اما با وجود اینکه خراسان جنوبی ششمین استان بیابانی کشور است و با توجه به درآمد پایین روستاییان و خرده مالکی کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه در استان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با وجود تمامی محدودیت‌ها وجود کشاورزانی سختکوش و پرتلاش در این استان و نگاه ویژه نظام و دولت به ویژه دولت نهم و دهم در کمک به بخش کشاورزی تاکنون اقدامات بسیار موثری در خراسان جنوبی صورت گرفته است.

هادربادی یادآور شد: احداث واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری، کشاورزی حفاظتی، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی، جایگزینی کودهای بیولوژیک به جای کودهای شیمیایی و ایجاد شرکت‌های سهامی زراعی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی طی سال‌های اخیر بوده است.

وی، کار کردن و تلاش در بخش کشاورزی بر مبنای برنامه‌محوری را امری مهم و موثر دانست و تصریح کرد: تنها خشکسالی عامل خشک شدن محصولات کشاورزی نیست بلکه عوامل دیگری چون کم بنیه شدن درختان و تغذیه نامناسب سبب خشک شدن درختان و محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز خرید توافقی محصولات زرشک و انار در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: از مسئولان خراسان جنوبی درخواست داریم تا به بخش کشاورزی نگاه ویژه و اعتبارات خوبی اختصاص دهند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول