اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی خبر داد

صادرات نخستین محموله 200 هزار بسته‌ای زرشک به آلمان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی گفت: نخستین محموله حاوی 200 هزار بسته 150 گرمی زرشک به زودی به کشور آلمان صادر می‌شود.

صادرات نخستین محموله 200 هزار بسته‌ای زرشک به آلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی دفتر بنیاد نخبگان خراسان جنوبی، محسن احتشام در جلسه دبیر کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت زرشک و عناب با سرمایه‌گذاران خارجی با بیان برنامه‌های آتی کانون و تجار داخلی در زمینه فرآوری و صادرات گسترده محصول زرشک اظهار کرد: نخستین محموله حاوی 200 هزار بسته 150 گرمی زرشک در آینده نزدیک به کشور آلمان صادر می‌شود که نوید‌بخش تحول اساسی در اقتصاد این محصول است.

دبیر کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت زرشک و عناب خراسان جنوبی تصریح کرد: کانون زرشک و عناب از کانون‌های زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و دولت از این کانون‌ها حمایت می‌کند.

سید سعید رضا احمدی‌زاده با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ارتقای تکنولوژی‌های مرتبط با زرشک حمایت ویژه‌ای می‌کند، افزود: سیاستگذاری زرشک و ایجاد فناوری‌های بالا برای فرآوری آن جزو سیاست‌های اصلی این کانون است.

وی ادامه داد: یک گروه برجسته علمی در ارتباط با انواع فرآوری‌های زرشک و خواص آن در حال تحقیق هستند که نتایج آن می‌تواند در گسترش فروش این محصول نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

دبیر کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت زرشک و عناب خراسان جنوبی با استقبال از حضور سرمایه‌گذار آلمانی گفت: تمامی شرایط مطلوب را به منظور عقد قرارداد با وی فراهم می‌کنیم تا کشاورزان استان از ارزش افزوده بالای این محصول بهره‌مند شوند و مشتری‌های اروپایی از فرآورده‌های با کیفیت خوراکی و دارویی این محصول استفاده کنند.

سرمایه‌گذار آلمانی نیز با ابراز خرسندی از حضور در خراسان جنوبی و ظرفیت‌های فوق‌العاده این استان برای سرمایه ‌گذاری در حوزه زرشک و فرآورده‌های متنوع آن، خواستار تلاش کانون به منظور دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی و اعلام ارگانیک زمین‌های زیر کشت زرشک استان شد.

وی بازار فروش محصولات زرشک را در کل اتحادیه اروپا در صورتی که دارای استانداردهای بین‌المللی باشند، تضمین کرد.

انتهای پیام/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول