اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی کرمان خبر داد

آغاز برداشت محصول زرشک از 10 هکتار باغ‌های بردسیر

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: برداشت محصول زرشک از 10 هکتار از باغات شهرستان بردسیر آغاز شد.

آغاز برداشت محصول زرشک از 10 هکتار باغ‌های بردسیر

مسعود محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: در استان کرمان 17 هکتار سطح زیرکشت محصول زرشک است که 10 هکتار آن در شهرستان بردسیر قرار دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول زرشک از 10 هکتار از باغ‌های شهرستان بردسیر آغاز شده است، افزود: به دلیل اقلیم آب و هوایی در شهرستان بردسیر یک ماه زودتر از مناطق مشابه در کشور محصول زرشک برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان میزان عملکرد در هکتار محصول زرشک را از سال هفتم به بعد یک و نیم تا دو تن میوه خشک در سال دانست و بیان داشت: این محصول از لحاظ اقلیم حتی با خشکسالی و کمبود آب سازگار و در بحث عمل‌آوری کم‌هزینه و زمان نگهداری باغ آن نسبت به محصولات دیگر کمتر است.

محمودی افزود: جهادکشاورزی در نظر دارد از طریق اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی در سال‌های آینده سطح زیرکشت این محصول را توسعه دهد.

انتهای پیام/ح30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول