اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

مدت زمان پرداخت غرامت دام به دامداران کاهش یافت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مدت زمان پرداخت غرامت دام به دامداران از دو ماه به کمتر از دو هفته کاهش یافت.

مدت زمان پرداخت غرامت دام به دامداران کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی و دام در خراسان جنوبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از سال زراعی 91-90 تا‌کنون 32 هزار نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان محصولات زراعی، باغی و دامی خود را بیمه کرده‌اند.

وی افزود: میزان غرامت پرداختی به بهره‌برداران این بخش از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی 14 میلیارد و 500 میلیون تومان در تمامی زیربخش‌ها در سال زراعی 91-90 بوده است و در این مدت حدود 11 هزار هکتار گندم آبی، 8 هزار و 500 هکتار جو آبی، 382 هزار دام سبک، 2 هزار و 670 هکتار پسته، 2 هزار و 58 هکتار زرشک، 2 هزار و 200 هکتار زعفران و 2 هزار هکتار پنبه بیمه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بحث محصولات زراعی و باغی، قاینات با سطح زیر کشت 6 هزار هکتار محصول زراعی و 3 هزار و 400 هکتار محصول باغی و در بحث دام سبک نهبندان با 80 هزار رأس دام جایگاه نخست را در بحث سطوح بیمه‌ای در بین شهرستان‌های خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است و از لحاظ پرداخت غرامت در بین شهرستان‌های استان با 30 میلیارد ریال بیشترین مبلغ را به خود اختصاص داده است.

هادربادی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری 65 مورد حادثه خسارت‌زا از نقاط مختلف خراسان جنوبی اعلام شده است.

این مسئول افزود: در سال زراعی 91-90 تاکنون حدود 51 هزار فقره خسارت در استان بررسی و غرامت مربوط به بیمه‌گذاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت غرامت دو محصول گندم و جو از شهریور‌ماه امسال آغاز شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهر‌ماه سال جاری بیش از 20 میلیارد ریال غرامت به حساب خسارت‌دیدگان در خراسان جنوبی واریز ‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، از کاهش روند پرداخت غرامت دام در استان از 2 ماه به کمتر از دو هفته خبر داد و افزود: به دلیل افزایش سطح رضایت‌مندی دامداران در روند پرداخت غرامت به آنها تسهیل شده است.

هادربادی تصریح کرد: در مقایسه با سال زراعی گذشته بیشترین افزایش سطوح بیمه‌ای در قاینات و بیشترین کاهش مربوط به سرایان بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون محصولاتی مانند خرما، جالیز و زیتون زیر‌پوشش صندوق بیمه قرار ندارند که این موضوع در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ارتباط با بیمه حیات وحش برای مزارع زراعی و باغی و پرداخت غرامت خشکسالی مزارع پنبه از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول