اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل:

نمایش سریال‌های خیانت‌آمیز از ماهواره از دلایل تاخیر در امر ازدواج است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: تبلیغات کور دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای یکی دیگر از اسباب به تاخیر افتادن ازدواج است به طوری که دشمنان با پخش سریال‌های خیانت‌آمیز جوانان را به ازدواج بدبین می‌کنند.

نمایش سریال‌های خیانت‌آمیز از ماهواره از دلایل تاخیر در امر ازدواج است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید علی موسوی ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج دانشجویی در اردبیل اظهار داشت: جوان ما به جای توکل بر خداوند و لحاظ کردن سهولت زندگی و دوری از مادی‌گرایی به همراه خانواده‌ها به همه چیز با عینک مادی نگاه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ تا زمانی که والدین از جوان امروزی توقعات نابجا داشته باشند و از خواستگار دخترشان مسکن، خودرو و تجملات آنچنانی بخواهند و جوانان را زیر‌بار مسئولیت سنگین در برگزاری مراسم و مهریه ببرند محال امر است که ازدواجی صورت گرفته و دختر و پسری راهی خانه بخت شوند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل بلوغ زود‌رس را نیز از دیگر مشکلات امر ازدواج اعلام کرد و یادآور شد: این بلوغ زود‌رس در دوران جوانی به سرعت فروکش می‌کند و دیگر انگیزه‌ای برای جوان در پیوند آسمانی و مقدس ازدواج و تشکیل خانواده باقی نمی‌ماند.

موسوی گفت:‌ تهاجم فرهنگی رسانه‌ها و تبلیغات کور آنها از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلویزیونی یکی دیگر از اسباب به تاخیر افتادن امر ازدواج است به طوری که دشمنان ما سنگین‌ترین هجمه را روی جوانان تدارک دیده‌اند و با پخش سریال‌های خیانت‌آمیز از طریق ماهواره و سایت‌ها جوانان ما را نسبت به امر ازدواج بدبین می‌کنند.

وی تاکید کرد: دشمن سال‌هاست با این ترفند در صدد متزلزل کردن رفتار اجتماعی جوانان،‌ خانواده‌ها و روابط سالم زن و شوهرهاست به طوری که با مشاهده چنین فیلم‌هایی شاهد افزایش طلاق و ناهنجاری‌های خانوادگی هستیم.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: بالا رفتن سن ازدواج به ویژه ارتقای آن تا 30 سالگی جامعه ما را به سمت ناهنجاری‌های مختلف سوق می‌دهد که باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم این آسیب‌ها فراگیر شده و دامنه‌دار شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه تقویت نظام خانواده و رابطه زن و شوهر به کاهش توقعات و همچنین سلامت و سادگی زندگی وابسته است، تصریح کرد: آنچه که امروز به عنوان ازدواج سالم از آن یاد می‌شود تقویت مولفه‌هایی است که در مکتب و دین اسلام بیش از هر زمان دیگر به آن تاکید شده است.

عضو موسسه بنیان خانواده در اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ضرورت دارد ما در امر ازدواج زمینه‌ها و بسترهای سهولت و تدبیر در تصمیم‌گیری‌ها و عملی کردن این تصمیم‌ها را داشته باشیم تا در یک خلاقیت و حرکت واقعی بتوانیم آیین زندگی کم‌دغدغه‌ای را بنا نهیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول