اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

سازمان ازدواج جوانان تشکیل شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: لازم است سازمانی با اختیارات لازم ویژه ازدواج جوانان تشکیل شده و تسهیلات و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهد.

سازمان ازدواج جوانان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سالروز ازدواج امیر مؤمنان علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: ازدواج مسئله‌ ساده‌ای است که بسته به نوع نگاه انسان‌ها ممکن است بسیار پیچیده شود.

وی افزود: در دین اسلام و به تعبیر قرآن کریم ازدواج مایه آرامش انسان بوده و بر اساس ظاهر آیات، این آرامش تنها به فرد اختصاص ندارد بلکه جامعه‌ای که اعضای آن ازدواج مناسب داشته باشند به آرامش خواهد رسید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در تعبیر دیگری ازدواج به مثابه لباسی بر تن انسان توصیف شده است گفت: همان‌طور که لباس بدن آدمی را از آسیب‌ها مصون داشته و در عین حال موجب زینت و آبروی او می‌شود، همسر مناسب نیز مانع از بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی شده و شخص را زینت می‌بخشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال در سوره مبارکه «نور» همت به ازدواج را فریضه‌ای جمعی معرفی کرده و بر همین اساس همه مردم وظیفه دارند شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر همراهی ملت و دولت برای حل معضل ازدواج خاطر نشان کرد: دولت و ملت باید دست به دست یکدیگر داده و شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: دیدگاه اسلام در مورد ازدواج کاملاً روشن است اما پیرایه‌هایی که مردم به این مسئله بسته‌اند آن را به یکی از معضلات اساسی جامعه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به مهریه‌های سنگین، جهیزیه‌های گران قیمت و مراسم‌های آنچنانی به عنوان موانع اساسی ازدواج جوانان خاطر نشان کرد: مردم به این وسیله خود را گرفتار ساخته‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: مهریه و جهیزیه سنگین و همچنین مراسم‌های مجلل هیچ کس را خوشبخت نمی‌کند بلکه بیشتر سبب بدبختی و مشکلات خواهد شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر الگو گرفتن مردم از ازدواج ساده حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) ابراز کرد: امروز مشکل روانی و عدم احساس شخصیت درونی موجب شده است که جوانان سعی کنند این کمبود را با مهریه و جهیزیه‌های سنگین جبران کنند.

وی ادامه داد: برخی جوانان تحصیلکرده با 14 سکه مهریه و مراسمی ساده زندگی خود را شروع می‌کنند و هیچ مشکلی نیز ندارند بنابراین باید این شیوه ازدواج را تبلیغ کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه اصلاح فرهنگی جامعه راه حل مشکل ازدواج است گفت: در خصوص بحث کنترل موالید نیز با توجه به افزایش سن ازدواج باید فکری اساسی صورت گیرد زیرا جوانان از سن طلایی فرزنددار شدن می‌گذرند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: زمانی که سن ازدواج افزایش می‌یابد توقعات نیز افزایش می‌یابد در حالی که این توقعات از جنس توهمات و تخیلات است.

وی با اشاره به اهمیت وجود نیروی جوان در جامعه خاطر نشان کرد: باید به داشتن فرزند بیشتر افتخار کنیم زیرا افزایش نیروی جوان در جامعه موجب شکوفایی و پیشرفت کشور می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خواستار تشکیل سازمانی ویژه ازدواج جوانان شد و گفت: این سازمان باید دارای اختیاراتی باشد که بتواند تسهیلات لازم را به جوانان داده و آموزش‌های لازم را نیز به آن‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول