اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زرند:

چشم و هم‌چشمی‌ها سن ازدواج را بالا برده است

خبرگزاری فارس: فرماندار زرند با اشاره به وجود چشم و هم‌چشمی در زمینه هزینه‌های ازدواج و جهیزیه گفت: این امر موجب بالا رفتن سن ازدواج جوانان شده است.

چشم و هم‌چشمی‌ها سن ازدواج را بالا برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا کرمی در آیین ازدواج چهار زوج معلول زرندی با تبریک سالروز ازدواج فرخنده علی (ع) و فاطمه (س) و هفته ازدواج اظهار داشت: حضور استاندار و جمعی از مدیران اجرایی در این مراسم بیانگر ارج نهادن و توجه ویژه به معلولان است.

وی افزود: با تلاش موسی محمدی خیر زرندی خدمات ارزنده‌ای به جامعه معلولان صورت گرفته است به طوری که تاکنون 81 زوج توانخواه در شهرستان زرند آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفته‌اند.

کرمی با بیان اینکه رسم ناصحیح در مورد تهیه جهیزیه‌ها و هزینه‌های بسیار بالا برای ازدواج به صورت چشم و هم‌چشمی در شهرستان زرند رایج است، اظهار داشت: این امر سبب بالا رفتن سن ازدواج شده و مشکلاتی را برای ازدواج به موقع به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: به تدریج باید با فرهنگ‌سازی در برگزاری ازدواج آسان و کم‌هزینه تلاش کنیم و سطح توقع خانواده‌ها در تهیه جهیزیه‌های نامعقول را کم کرد تا جوانان بتوانند به آسانی ازدواج کنند.

کرمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان در جنگ نرم ابراز داشت: در حال حاضر با جنگ اقتصادی دشمنان روبه‌رو هستیم و در شرایط کنونی ما نباید آب به آسیب دشمنان بریزیم.

خیر زرندی و مدیرعامل مژسسه خیریه باب‌الحوائج (ع) و مسئول برگزاری مراسم جشن ازدواج معلولان زرند نیز در این آیین گفت: این شهرستان در زمینه ازدواج معلولان، کمک به معلولان و اشتغال معلولان رتبه اول کشور را داراست.

موسی محمدی عنوان کرد: ازدواج معلولان در این شهرستان زرند از سال 80 آغاز شد و تاکنون  81 زوج معلول مراسم جشن ازدواج برگزار کردند که در این رابطه رتبه اول کشور را داریم. 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 390 معلول ذهنی از سراسر استان کرمان در مرکز نگهداری باب‌الحوائج (ع) زرند نگهداری می‌شوند و حدود 110 مادریار و پدریار به این عزیزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدی از مسئولان اجرایی خواست تا در زمینه اشتغال معلولان نهایت همکاری را به عمل آورند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول