اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران:

موانع فرهنگی عمده‌ترین مانع بر سر ازدواج جوانان است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: از عمده‌ترین موانع بر سر ازدواج جوانان موانع فرهنگی است.

موانع فرهنگی عمده‌ترین مانع بر سر ازدواج جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روح‌الله معافی عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه به مناسبت روز ملی ازدواج و هفته تربیت‌بدنی و ورزش بیان کرد: هدف و رویکرد این نمایشگاه تسهیل در امر ازدواج و تصحیح باورهای اجتماعی و ... در بین جوانان است.

وی به افزایش میانگین سن ازدواج در دختران اشاره کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در پسران 26 و در دختران 23 است که این افزایش سن ازدواج نگران‌کننده است و مهم‌ترین موانع در امر ازدواج موانع فرهنگی است.

معافی تصریح کرد: تمام محصولات جهیزیه عروس در این نمایشگاه با 25 درصد تخفیف به زوج‌های جوان فروخته می‌شود و به قید قرعه دو واحد مسکن مهر به زوج‌های واجد شرایط داده می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان افزود: 12 کانون پیوند مهر در استان مازندران راه‌اندازی شده و فرمانداران این شهرها به عنوان رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان در کانون پیوند مهر می‌شوند.

وی به اقبال گسترده جوانان به ازدواج آسان اشاره کرد و بیان داشت: با اقبال جوانان و تلاش کانون‌های پیوند مهر در استان 140 ازدواج آسان انجام پذیرفت.

معافی اذعان کرد: با دریافت مبلغ 800 هزار تومان از زوج‌های جوان حدود 3 تا 4 میلیون تومان به آنان از طریق کانون‌های پیوند مهر در امر ازدواج آسان خدمات ارائه می‌شود که این خدمات از عاقد، لباس عروس، عکس آتلیه ماشین عروس و آتلیه است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: مراسم‌ مجلل عقد و عروسی و هزینه‌های سنگین مهریه و آتلیه و ازدواج را برای جوانان مشکل جلوه کند و سنگینی مهریه و نرخ افزایش آن زمینه مباهات مردم را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مهریه سنگین به کرامت و شخصیت زن لطمه می‌زند، خاطرنشان کرد: مهریه سنگین و عروسی‌های مجلل عامل تاخیر در ازدواج جوانان به شمار می‌رود.

معافی بیان کرد: از آموزش و پرورش خواست که دو جلسه از کلاس‌های آموزش خانواده را در اختیار معاونت فرهنگی امور جوانان قرار دهد تا با همکاری آنها نسبت به فرهنگ‌سازی اقدامی جدی به عمل بیاید.

وی تصریح کرد: با تبلیغات و تولید فیلم و سریال و ارائه مقالات مردم را از عواقب عروسی‌های تشریفاتی و فرهنگ غلط چشم و هم‌چشمی آگاه کنند و آموزش‌های قبل از ازدواج حائز اهمیت است.

به گزارش فارس، این نمایشگاه با حضور همه دستگاه‌های اجرایی به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با 28 غرفه در حوزه آموزش و الگوسازی برگزار شد.

انتهای‌پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول