اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

پیرایه‌هایی که به غلط به سنت ازدواج اضافه شده زدوده شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه باید پیرایه‌هایی که امروز به غلط به سنت الهی اضافه شده است از آن زدوده شود، گفت: باید با نگاه توحیدی موضوع ازدواج سهل گرفته شود.

پیرایه‌هایی که به غلط به سنت ازدواج اضافه شده زدوده شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دین مقدس اسلام با در نظر گرفتن نیازهای واقعی و طبیعی انسان از یک طرف و مسائل فردی وی از طرف دیگر ازدواج را بهترین راهکار برای این نیازها معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دین مقدس اسلام انسان را از تجرد و تنهایی به شدت نهی کرده است، خاطر نشان کرد: خداوند مقوله ازدواج را به عنوان یک راهکار عملی برای پاسخگویی به مسائل اجتماعی و فردی برگزیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در برخی از موارد که خطر انحراف وجود دارد ازدواج به عنوان یک تکلیف و امر واجب اعلام شده است، اضافه کرد: ائمه اطهار به ویژه پیامبر اکرم تاکید زیادی در زمینه اهمیت ازدواج داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بیانات پیامبر اکرم(ص) هر کسی ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده است، یادآور شد: سعادت، خوشبختی و اکمال دین انسان فقط در گرو ازدواج است.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه جایگاه ازدواج در دین مقدس اسلام جایگاه بسیار رفیعی است، تصریح کرد: اسلام بر مقوله تشکیل خانواده و پیشگیری از گناه تاکید بسیار زیادی دارد.

وی با استناد به احادیث پیامبر اکرم(ص) و با تاکید بر اینکه هیچ بنایی محکم‌تر از بنای ازدواج نیست، ادامه داد: از دیدگاه دین مقدس اسلام ازدواج یک سنت حسنه الهی و سنت پیامبر اکرم(ص) است که باید در جامعه تبیین و تبلیغ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه امروز مسئله ازدواج در میان آداب و رسوم غلط پیچیده شده است، اضافه کرد: ازدواج امروز به صورت یک جاده صعب‌العبور برای جوانان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه باید پیرایه‌هایی که امروز به غلط به سنت الهی اضافه شده است از آن زدوده شود، تاکید کرد: باید با نگاه توحیدی موضوع ازدواج سهل گرفته شود.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه ازدواج سبب آرامش جوانان در عرصه‌های مختلف زندگی آنها می‌شود، اظهار داشت: ازدواج در پیشرفت‌های علمی و اهداف جوانان نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: در مجموع ازدواج در ترقی و رشد جامعه و انسان تاثیر بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول